В хода на засилените контролни действия екип на НАП Бургас провери скандалния паркинг на Силистар, намиращ се в непосредствена близост до плажната ивица. За него се твърдеше, че спира пешеходния достъп на хората до брега и ги принуждава да заплатят такса за паркиране (ВИЖ ТУК). От фискална гледна точка не бяха установени нарушения. Управителят на фирмата, развиваща дейност на територията, обособена като паркинг, представи необходимите документи и разрешителни.
Издаваните касови бележки на стойност 4 лева за целодневно паркиране съдържаха необходимите реквизити, а касовият апарат бе свързан дистанционно със софтуера на приходната агенция. Наетите лица работеха със сключени договори за 8-часов работен ден, проверката не установи и разлики в касовата наличност. Екипите на НАП се увериха на място, че пешеходният достъп до плажа не се възпрепятства, а до паркинга се достига по общински път.
Във връзка с многобройните обаждания и запитвания към териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в Бургас относно заплащането на престоя в зоната, обособена като паркинг, от структурата на приходното ведомство в морския град уточняват, че Националната агенция за приходите не е институцията, която издава разрешения за извършване на търговска дейност, но контролира начина, по който се осъществява тази дейност от фискална гледна точка.
В този смисъл, на паркинга на Силистар събирането на такса за паркиране се извършва съобразно данъчните правила. От НАП призовават плажуващите да изискват фискален бон, а ако има случаи на отказ за издаване, незабавно да се подава сигнал до НАП,