Приходите за държавната хазна ще бъдат почти два пъти по-големи от концесионните такси, ако държавата продължи да експлоатира летище София. Това припомни отново Тодор Митов от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа".
Илюстрирано в числа. За миналата гадина приходите на летището са 154 млн. лв., а за 35 години това прави повече от 5.4 млрд. лв., които вместо в бюджета на държавата, ще отидат в концесионера. В концесионния анализ е записано, че приходите за хазната от концесионни такси ще е 2 милиарда и нещо лева, което е явно по-малко
В него също така е записано, че 305 милиона ще бъдат дадени за развитие и реконструкция на летище София. За сравнение от последните три години за развитие са дадени средно по 12 милиона, което означава, че за 35 години това са 420 милиона, обясни Митов пред БНР. Тоест и по това перо ще бъдат дадени по-малко пари.
В момента към летището има изградена добра транспортна инфраструктура. Тя е изцяло финансирана от държавата. Това обаче не е отчетено като аргумент. Тоест бъдещият концесионер няма да има тази грижа. От синдикатите напомнят, че в проекта за концесионен договор не са предвидени достатъчно средства за модернизация
Синдикатите настояват да бъдат преразгледани заложените параметри на концесията и очакват среща с министъра на транспорта Ивайло Московски. Ако това не стане се заканват да блокират летището.
Всеки ден не се купуват машини и съоръжения, нито пък се прави писта. Като намалеят тези разходи и инвестиции в дейността на летището относно неговата дейност, то печалбата ще се увеличава, а ние сега искаме да направим точно това – да се даде печалбата на някой друг, подчерта Тодор Митов.
Преди близо месец процедурата за концесиониране беше спряна. От Министерството на транспорта посочиха като причина подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията. На 1 юли обаче процедурата беше подновена.