Няма стопроцентова защита срещу кибератаки. Каквато и програма за сигурност да сложим в компютъра си и в мобилните си устройства, ако не се отнасяме отговорно към работата с информацията, която разменяме чрез тях, можем – без въобще да съзнаваме, да предадем виртуалните ключове в ръцете на недобронамерени хакери. Затова банковите експерти по киберсигурност са въвели набор от правила за работа с компютъра и с информацията в него. Те, според специалистите, са задължителни и за служителите на съответната банка и препоръчителни за клиентите й. Те не са сложни за изпълнение и стига да се прилагат редовно и последователно, рязко намаляват опасността хакерите да се доберат до личните и финансовите данни на потребителите. Това бе една от важните теми, обсъждани на конференцията "Дигиталното банкиране – бъдещето днес", организирана на 8 ноември от в. "БАНКЕРЪ". Спонсори на събитието бяха "Виваком", Първа инвестиционна банка и…!!!!!!!!! Участниците в нея съвсем коректно очертаха рисковете, свързани с бързото прилагане на електронните и мобилните услуги. Посочиха и коментираха и мерките за защита срещу тези рискове. Един от експертите – Иван Станчин, старши мениджър по информационна сигурност на "Уникредит Булбанк" изброи по-важните правила, които всеки потребител на електронни и мобилни банкови услуги трябва да спазва:
– Проверявайте идентичността на изпращача на електронната поща.
– Внимавайте с необичайната бизнес кореспонденция по имейла.
– Внимавайте с кореспонденцията с шефовете си.
– Не отваряйте нетипични прикачени файлове в имейла.
– При всяко съмнение, че нещо не наред, спрете!
– Следете за необичайни правописни грешки във Fishing съобщенията.
– Обръщайте внимание и проследете валидността на хипервръзките, преди да ги последвате.
– Проверете дали web страницата, от която търсят контакт с вас, е валидна.
– Обръщайте внимание на системните съобщения за сигурност.
– Ако все пак последвате дадена хипервръзка и се появи съмнение в нея – откажете се да я ползвате. Но ако вече сте споделили личните си данни, обърнете се за помощ към специалист.
– Създайте си автоматични отговори, ако нямате възможност да водите редовна кореспонденция. Но информацията в тях трябва да е много ограничена.