Димитър Маргаритов: „И при пазаруване по време на кампаниите „Черен петък” потребителите запазват всички свои права по закон!”

черен петък

В деня на Черния петък екипи на Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще извършват масирани проверки, които ще обхващат както големите търговски центрове, така и по-малките обекти в цялата страната, твърди председателят Димитър Маргаритов, цитиран от пресслужбата на Комисията.

„Тази кампания е по-специфична, тъй като в класическото си проявление тя е еднодневна или от порядъка на няколко дни и съответно евентуалните нарушения биха могли да бъдат установени в деня или в краткия период на провеждането й", посочва Маргаритов.

„И при намаление потребителите запазват всички свои права по закон. Валидни са както правото на информацията за условията на сделката и за съществените характеристики на предлаганите за продажба продукти, така и възможността за предявяване на рекламация за дефектна стока до две години и за отказ от онлайн покупка в 14-дневен срок. Това означава, че потребителят има право да знае точно какво ще получи и колко ще заплати за него, както и да не бъде подвеждан на който и да било етап от взаимодействието си с търговеца – от вземането на решение за покупка, при самото сключване на сделката и впоследствие при упражнено право на отказ при закупуване от Интернет или на рекламация  при някакъв тип несъответствие”, обяснява Маргаритов.

Едно от основните констатирани нарушения по време на Черния петък е, че в рекламните брошури и на витрините се посочва до определен процент намаление, а в обекта потребителят не може да се ориентира каква е отстъпката, тъй като това не е посочено на етикета на стоките. В този случай процентът на отстъпката за всяка стока е реален, но става известен едва на касата.

Друг тип нарушение е т.нар. „намаление в намалението”, при което търговецът обявява класическо намаление за период от месец, а по време на кампанията Черен петък добавя още една отстъпка, която сумира към първоначалната и така процентът изглежда значително по-голям. Ако първоначалното намаление е -50%, а допълнителното 20%, той посочва -70%.

Класически случай е да се обяви намаление за целия обект, а да се окаже, че то се отнася само за част от артикулите.

Инспекторите на КЗП ще проследят и предстоящия на 28 ноември Cyber Monday, който става все по-популярен и в България.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще се конкурират ли дилърите на гласове за предстоящите избори?

Подкаст