Четиридесет процента от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец. Спрямо 2015 г. е отчетен стабилен ръст от 7%. Това показва показва ново проучване на Visa.
"Онлайн пазаруването се очаква да нарасне през празничния период със 7% спрямо същия период на миналата година. Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн", съобщи Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%).
Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (62%), богатият избор на категории продукти (62%), наличието на сертифицираща система (43%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (34%).
Изследването открива спад от близо 2% в популярността на наложения платеж, който вече е предпочитан от само 38% от респондентите. Други 22% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, 8% – с кредитна карта, а 8% използват платформи за електронни разплащания. Това, което потребителите разпознават като предимства на онлайн разплащанията, е, че те са удобни (100%), пестят време (99%), лесни са (99%), не е необходимо физическо присъствие при търговеца на дребно (98%), могат да бъдат осъществени навсякъде, по всяко време (97%) и правят личните финанси лесни за проследяване (90%).
Въпреки че електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36-55 е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец.