Димитър Маргаритов: „Залагаме на инициативите, които помагат на потребителите да отстояват правата си и възпират търговците от извършването на нарушения”

КЗП- шеф Маргаритов

Експеримент на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Нова ТВ по повод  Международния ден на потребителя показа най-честите нарушения на търговците при обявяването на цените и провеждане на кампании за промоции и намаления. Със скрита камера експерти на КЗП и екип на телевизията влязоха в ролята на „тайни клиенти”.

„Този ден има смисъл, защото ние виждаме кои са основните капани, които ни дебнат в търговските обекти. Ние ще се постараем да стане ясно на хората как би трябвало да реагират и какво да направят, за да защитят правата си. При съвместния проект, който реализирахме, се виждат съвсем ясно едни от основните нарушения, които ние констатираме и в минали периоди сме се произнасяли със забрана за осъществяването им от различни търговци”, коментира Димитър Маргаритов, председател на КЗП.

Сред тези нарушения са липса на промоционални стоки, посочване на различни цени на опаковката на продукта и на щанда или маркиране на по-висока цена на касата от обозначената върху опаковката или на щендера,

„Такива инициативи ще помогнат на потребителите да се ориентират по-добре и ще респектират търговците, защото те виждат, че ние присъстваме на пазара заедно с потребители”, добави Маргаритов.

„Днес по случай Международния ден на потребителя вратите на Комисията за защита на потребителите са отворени за граждани – те могат да дойдат със свои конкретни проблеми, като нашите инспектори биха могли да ги придружат в съответните търговски обекти и да извършат съвместна проверка по подобен начин на скритата камера, която направихме заедно с вашия екип”, каза още председателят на КЗП.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кое ви кара да гласувате за конкретна партия или коалиция?

Подкаст