Как дигитализацията ще трансформира традиционните финансови услуги? Отговор на този въпрос дават водещи експерти от банковия и небанковия финансов сектор по време на втората годишна конференция "Финансите в дигиталния свят", организирана от вестник "БАНКЕРЪ“ с генералното спонсорство на Vivacom. Партньори на събитието са TBI Bank, Пощенска банка, Борика – Банкови услуги, Булстрад Виена Иншурънс Груп и Булстрад Живот.
"Изследване показва, че голяма част от хората признават, че ако не са близо до телефона си се чувстват като болни. Телефоните са повече от четките за зъби. Така че банковият сектор трябва да се отговори на тази потребност от информация. Ставаме все по-добре информирани – социални мрежи, пазаруване, информиране.",коментира Юлиян Влахов от Уни Кредит Булбанк.
Той подчерта, че от клиента вече не се иска да е лоялен, той от избира най-добрата възможност, сравнявайки от хиляди. Клиентите са променени, както и бизнес моделите.
"Мобилното банкиране набира сила. Със 180% растат клиентите на годишна база", обясни Влахов.
Експертът каза също, че има нови начини на разплащане – дигиталният портфейл и безкартовото плащане. Работи се и за по-добра идентификация – персонални съобщения, биометрия, дистанционна идентификация. Също така се работи активно и със социалните мрежи. Те се използват за реклама и маркетинг чрез спонсорирани плащания и таргетирани кампании.
"Информацията е най-ценният актив. В банките внедриха CRM профили на клиента, както и анализ на клиентската база данни – десетки модели следят транзакционната активност", обясни Юлиян Влахов.
Благодарение на облачните технологии се внедряват нови решения с минимални разходи. Използват се и предимствата на изкуствения интелект чрез интелигентни търсачки, визуализация на банковите клонове и получаване на предварителна информация.