Кабинетът с Наредба за оценка на сигурността на пътната мрежа

дупка

Министерският съвет прие Наредба за процедурите за управление на безопасността на пътната инфраструктура. С проекта на Наредба в националното ни законодателство се въвеждат правилата на Директива (ЕС) 2019/1936 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2019 година за изменение на Директива 2008/96/ЕО относно управлението на безопасността на пътните инфраструктури. По-конкретно правилата се отнасят до:

1. разширяване на приложното поле на прилагането на процедурите за управление на безопасността на пътната мрежа, в съответствие с предвиденото в Директива (ЕС) 2019/1936;

2. уреждане на нов вид процедури – цялостна оценка на безопасността на пътната мрежа, чрез която се извършва периодично оценяване на състоянието на пътната инфраструктура и на нейната безопасност и целенасочени инспекции по пътна безопасност;

3. въвеждане на нормативно установено задължение за предприемане на последващи действия в резултат от проведени процедури за цялостна оценка на безопасността на пътната мрежа, изразяващи се в планирането и извършването на целенасочени инспекции за пътна безопасност или в предприемането на преки коригиращи действия;

4. уреждане на условията и редът за класифицирането на нивото на пътна безопасност на участъците от пътната мрежа, установени въз основа на резултатите от цялостна оценка на безопасността на пътната мрежа;

5. създаване на уредба относно вписването на лица в регистър на одиторите по пътна безопасност, чрез който се уреждат условията и редът за придобиване на професионална квалификация „одитор по пътна безопасност“, както и преминаване на периодични курсове за допълнително обучение;

6. усъвършенстване на правната регламентация в проекта на наредба дейността по установяване и обезопасяване на участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Като цяло с наредбата се цели засилване на ролята на одитора по пътна безопасност и пълно транспониране на правилата на Директива (ЕС) 2019/1936 относно управление на безопасността на пътната инфраструктура.

С приемането на наредбата ще бъдат преодолени съществуващите нормативни непълноти и ще се създаде подзаконова регламентация на изпълнение на новите процедури за управление на безопасността на пътната инфраструктура, съгласно изискванията на Директива (ЕС) 2019/1936, уточняват от пресцентъра на Министерския съвет.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Вярвате ли на социологическите проучвания за политическата обстановка в страната?

Подкаст