Тази седмица в Япония се проведе конференция с участието на три местни автомобилни компании – Toyota, Subaru и Mazda. Събитието беше посветено на по-нататъшната работа в подобряването на двигателите с вътрешно горене. Електрическите автомобили в Страната на изгряващото слънце не се считат за единствения път, по който трябва да се движи автомобилната индустрия.
Успоредно с това се планира разработването на енергийни агрегати, използващи горива, считани за относително „чисти“: течен водород, биоетанол и синтетично гориво.
Всяка от трите марки, участващи в конференцията, има своите традиции в дизайна на двигатели с вътрешно горене.

За Toyota това са редови четворки, за Subaru – боксерни двигатели, а за Mazda – роторни двигатели. Това даде възможност на последната марка отново да покаже на събитието миналогодишната си
концепция Iconic SP, чийто ротационен двигател не е свързан с колелата и работи като генератор.
Много експерти смятат тази концепция за прототип на бъдещото поколение Mazda MX-5. И толкова голям – Iconic SP е почти един път и половина по-дълъг от MX-5, той е направен единствено, за да впечатли публиката.