Nissan ще спре да инвестира в разработката на двигатели с вътрешно горене. Отказът на Nissan да разработва такива през 2022 г. за Европа и Китай достигна и до други пазари. На фона на Toyota, Mazda и Subaru, които наскоро обявиха сътрудничество в производството на ново поколение двигатели с вътрешно горене, Nissan все пак залага на електрическата мобилност.
„Нашето бъдеще е в електрическите превозни средства“, казва старши вицепрезидентът на Nissan Франсоа Бейли, цитиран от австралийското издание Drive.
Преходът към изцяло електрически модели няма да се извърши веднага,
а постепенно, с помощта на технологията Nissan e-Power. Това е хибридна настройка, при която двигателят с вътрешно горене действа като генератор за зареждане на батерията. Такава система за увеличаване на пробега вече се използва в новото поколение Qashqai и X-Trail. При споменатите модели част от хибридното задвижване е 1.5-литров бензинов двигател. Най-вероятно този двигател ще бъде последният двигател с вътрешно горене на Nissan.
Франсоа Бейли не уточнява кога точно Nissan ще се откаже напълно от двигателя с вътрешно горене и коментира, че
всеки пазар ще върви към електрическата мобилност със свое собствено темпо.
Японският мултинационален производител на автомобили Nissan Motor Co. Ltd. е с централен офис в Йокохама, Канагава, Япония. Компанията продава своите превозни средства под марките Nissan и Infiniti, а преди това под марката Datsun. Компанията води началото си от началото на ХХ век с Nissan zaibatsu, сега наричан Nissan Group.
От 1999 г. Nissan е част от Алианса Renault-Nissan-Mitsubishi (Mitsubishi се присъединява през 2016 г.) за партньорство между Nissan и Mitsubishi Motors от Япония, с Renault от Франция. Към ноември 2023 г. Renault притежава 15% дял с право на глас в Nissan, докато Nissan държи същия дял в Renault. От октомври 2016 г. Nissan държи 34% контролен дял в Mitsubishi Motors.