„Изследването на Adecco Grouр показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект. За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучение на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност“, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.
Осемдесет и два процента от лидерите в технологичните компании смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Далеч след тях се нареждат вторите в класацията – мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката с 63 процента. С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, където само половината (51%) осъзнават ролята на изкуствения интелект. Това показват данни от глобално проучване на HR лидера Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри. Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите.

Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че
проблемът с кадрите ще се задълбочи
и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след пет години и вероятно да бъдат необходими за всеки вид роля в компаниите.
За лидерите в технологичните компании обаче,
емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с техническите и аналитични умения.
На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сферата на здравеопазването.