Днес е Международният ден на бирата. Той се отбелязва вече 17 години всеки първи петък на август. Мотото на този ден е „Пий добра бира с добри приятели“.
През 2023 година всяко домакинство в България е купило средно почти 53 литра бира.
Лятото е най-активният период за потребление на бира. По данни от Съюза на пивоварите в България,
през лятото ежедневно се произвеждат 3.4 милиона бутилки бира от половин литър.
През четирите най-топли месеца на годината се генерират и 45% от годишните продажби и постъпления от бира, а средно на ден се продават по 3.6 милиона халби пиво.

През миналата година производството на бира у нас бележи ръст от 4% спрямо 2022 година. Същата тенденция е валидна и за първите шест месеца на тази година. Числата показват, че за последните 18 месеца
българските пивовари са добавили в асортимента си 15 нови бири,
включително и производството на четири световни премиални марки. Като най-важно продуктово нововъведение в сектора продължава да се развива сегментът на безалкохолните и нискоалкохолни видове (стилове) бира и миксове. Все по-богатото портфолио от безалкохолно пиво е свързано и с политиките на бранша за намаляване на злоупотребата с алкохол.
,,По-голямата консумация на безалкохолни бири е глобален тренд, който е все по-силен и дори се очертава като водещ в някои страни. Тази нова вълна се дължи най-вече на предпочитанията на младите и на активните хора, за които балансираният и здравословен начин на живот е приоритет“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България. Показателно е и това, че
през миналата година в България консумацията на безалкохолно пиво е надминала 6.5 млн. литра.
Според специално проучване на Международния репутационен институт 70% от българите пият безалкохолна бира. От тях 60 на сто са редовни почитатели на пивото, които консумират пенливата напитка поне веднъж седмично.

Важни новости има и в инвестиционните проекти в бранша, в които през първото шестмесечие на тази година вече са вложени 35 млн. лева. Иновациите са насочени към изграждане на съоръжения от така наречената зелена трансформация, включващи пречиствателни станции, инсталации за биоанаеробно третиране на производствените води, пълна реновация и разширяване на фабрика за малц, въвеждане на решения за намаляване на енергоемкостта и въглеродните емисии.
Важно е и това, че 100% от използваните в индустрията опаковки са рециклируеми. Като част от Зелената вълна в пивоварния бранш
продължава и работата по въвеждането на депозитната система
за кенове, стъклени и пластмасови бутилки от бира, сайдер, безалкохолни напитки и води до 3 литра. Основна цел е замърсяването на околната среда да се намали чрез разделното събиране на опаковките и тяхното многократно използване.

Еко инициативите на бирения бранш са в пълен синхрон и с нагласите на потребителите. Според проучването на Международния репутационен институт 2/3 от консуматорите на пиво у нас са готови да платят повече за бира, която е произведена от компания, която се грижи за природата.