По време на отчетите си за печалба Meta, Microsoft и Google пуснаха огромни количества дим около изкуствения интелект

Meta спира бъдещите си мултимодални AI модели в ЕС

През тази седмица, въпреки тричасовите телефонни конференции за обявяване на резултатите, конкретните числа за изкуствения интелект (ИИ) бяха свързани предимно с капиталовите разходи. Три от най-големите технологични компании комбинирано похарчиха 40,5 милиарда долара за инфраструктура, земя и чипове, които захранват техните AI услуги през второто тримесечие. Всяка от компаниите посочи, че тези разходи ще нарастват през следващата година.

Meta

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че Meta е на път да има “най-използвания AI асистент в света до края на годината”. Въпреки това, той не даде конкретен контекст за това твърдение, оставяйки неясно дали става дума за традиционен чатбот като ChatGPT или друг тип AI инструмент. Meta има 3,3 милиарда ежедневни потребители в семейството си от приложения, което потенциално може да означава успех, ако AI асистентът достигне 101 милиона потребители седмично. Въпреки това, Зукърбърг призна, че генеративният AI няма да бъде значителен двигател на бизнеса през следващите години, като приходите от AI ще идват основно от традиционните AI инструменти.

Microsoft

Главният изпълнителен директор Сатя Надела сподели, че клиентите на Azure AI са се увеличили с повече от 60% на годишна база, достигайки 60 000 клиенти. Клиентите на Microsoft 365 също са нараснали с 60% спрямо предходното тримесечие. Надела посочи, че GitHub copilot, AI инструментът на компанията за програмисти, представлява над 40% от растежа на приходите на GitHub, с годишен темп на растеж от 2 милиарда долара. Въпреки това, той не уточни дали всички нови клиенти са платени и как точно се изчислява този темп на растеж.

Google

Google също предостави неясна информация, като заяви, че над 1 милион души са се записали да изпробват Gemini Advanced само за три месеца. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай сподели, че Gemini се използва в шест от продуктите на компанията, които имат над 2 милиарда потребители месечно.

Анализаторите от Уол Стрийт коментират “силни сигнали за търсене” и обещаващо приемане на AI. Въпреки това, реалните данни за генеративния AI остават оскъдни и повечето информации са празна риторика. В крайна сметка, докато капиталовите разходи са значителни, конкретните данни за приходите и реалното въздействие на генеративния AI все още са неясни.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст