Заради частния ТИР-паркинг на “Дунав мост” 2 наши шофьори са тормозени в Чехия и Унгария

ТИР-паркинг, частен паркинг

Случващото се на частния ТИР-паркинг на “Дунав мост” 2 има международен отзвук. Това обяви депутатът от “Възраждане” Димо Дренчев при поставянето на въпроса си на вътрешния министър Калин Стоянов в рамките на редовния петъчен парламентарен контрол.

По-конкретно Дренчев обясни, че български спедитори разказват как техни камиони са спирани на територията на Чехия и Унгария и там съвсем тенденциозно са подлагани на много щателни проверки. След това им се пишат актове за поняколко стотин евро, като обяснението е: “Ето, вие се гаврите с нашите шофьори на Видин, така че сега получавате същото отношение”.

По отношение на частния ТИР-паркинг на “Дунав мост 2”, за който Дренчев първо пита регионалния министър Виолета Коритарова, стана ясно следното: Частният ТИР-паркинг на “Дунав мост” 2 функционира от май 2024 година. Той е собственост на “Данубия логистик Видин” ЕАД.

По думите на Дренчев намиращият се до него светофар, според наблюдения на множество спедиторски фирми и водачи на камиони, свети постоянно в червено и камионите са принудително отбивани и вкарвани в паркинга от здрави момчета с черни тениски.

Те се представят за служители на паркинга, пресрещат ТИР-овете с джипове или мотори и, влизайки в ролята на “Пътна полиция”, направляват трафика без никакви изключения да влиза в частния паркинг.

Там чуждите ТИР-ове заплащат такса от 25 евро, а българските – по 15 лева. Това е фрапантно за собствениците на спедиторски фирми, които са инвестирали средства в собствени буферни паркинги във Видин, но са принудени да чакат на паркинга на “Данубия логистик Видин”.

Дренчев посочи, че в региона винаги има патрули на “Пътна полиция” и когато шофьорите им се оплачат, те отговарят – “Не е наша работа” и “Нали знаеш на кого е паркингът”.

Във връзка със създалата се ситуация Дренчев попита предвижда ли се МВР да увеличи пропускателния капацитет на “Дунав мост” 2 и длъжни ли са водачите на камиони да се съобразяват с указанията на служителите на частния паркинг. Той попита министър Калин Стоянов и дали знае на кого реално е паркингът, при положение че по документи се води на македонски гражданин.

Дренчев добави и че при питане, отправено към транспортния министър Георги Гвоздейков, той е научил, че неработещият светофар е своеволно преместен от служителите на “Данубия логистик Видин” ЕООД и той реално не е бил проектиран да бъде там, където е сега. Ето защо министър Гвоздейков е поел ангажимент да разпореди проверка и да върне светофара на мястото, на което трябва да бъде.

Дренчев поиска от Калин Стоянов да му обещае, че МВР ще си влезе във функциите и хората с черните тениски и моторетките ще спрат да тормозят ТИР-овете.

От своя страна Калин Стоянов обясни, че изграденият паркинг е извън ГКПП Видин – “Дунав мост” 2 и по думите му установената организация на движението на пътя преди навлизане в зоната на ГКПП не е със задължително преминаване на превозните средства през новоизградения паркинг.

МВР не насочва никого към частните ТИР-паркинги, за които аз знам, че са няколко“, посочи вътрешният министър.

Той добави и че във връзка с увеличаването на капацитета на преминаващите транспортни средства през ГКПП Видин – “Дунав мост” 2 той е провел работни срещи на експертно ниво с румънския си колега.

От българска страна е предложено проверките при влизане в България да бъдат изнесени на българска територия след “Дунав мост” 2, като по този начин ще се разширява зоната за излизане и за извършване на граничен контрол.

В същото време граничните проверки при излизане от България и влизане в Румъния ще се запазят същите. Очаква се преминаващите моторни превозни средства да се увеличат с около 60-70 процента. Към настоящия момент вече се провеждат съгласувателни процедури между българското и румънското министерство на транспорта и съобщенията, стана ясно от думите на вътрешния министър.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да бъдат наложени по-строги правила за използването на електрически тротинетки?

Подкаст