Финансовият резултат за полугодието на „Биодит“ АД е загуба от 35 хил. лева. Това става ясно от междинния финансов отчет на дружеството. За сравнение, преди година загубата беше двойно по-ниска – 18 хил. лева.
“Биодит“ разработва и реализира продукти за идентификация чрез биометрични данни, ползвани за контрол на достъпа в хотели, производствени предприятия, автомобили и банкомати. Фирмата извършва дейност и на пазари извън България – в Испания и Гърция.
През първото полугодие чрез изградената търговска мрежа и партньорите на фирмата, хотелската система на „Биодит“ е внедрена в пет нови хотела.
Основната част от приходите на високотехнологичната компания „Биодит“ са от продажби на продукция –
396 хил. лева (с дял от 84%) при 419 хил. лева година по-рано, като делът им расте на годишна база. Фирмата отчита и приходи от услуги – абонаменти на хотели, и лицензионни такси и софтуер.
Общо паричните постъпления за полугодието са в размер на 474 хил. лева. Общо 99% от тях са дейността им в България, а останалите са от износ.
Очакванията са до края на годината приходите по тази бизнес линия да да се увеличат до 200% спрямо 2023 година.
Разходите за оперативната дейност са нараснали до 389 хил. лева при 366 хил. лева в края на юни миналата година. С най-голям дял са средствата, похарчени за външни услуги, за възнаграждения и за материали. Разходите за хонорари за външни консултанти и монтажни работи нарастват.
Разходите на фирмата за полугодието съставляват 77% от приходите, докато преди година това съотношение беше далеч по-високо – 87 на сто. Не се наблюдава съществен ръст на разходите за периода.
Вследствие на работата на екипа на отдел R&D, продуктите на „Биодит“ намаляват своята себестойност.
Персоналът на фирмата е намалял до седем служители през шестмесечието, което е свило и похарчените средства за възнаграждения. „Биодит“ не разполага със собствен офис поради което наема на оперативен лизинг сграда и автомобили.
През първото полугодие продължава да се задълбочава проблема с намирането и привличането на подготвени кадри, отбелязват от компанията. Предвид тези трудности е взето решение наличният екип а фокусира дейността си по две бизнес линии – хотелски решения и управление на работното време, с основно ударение върху второто. Освен това то е с най-висок брутен марж на печалбата вследствие на регулярните приходи от месечни абонаменти.
Продажбите на хотелски решения носят 75% от всички приходи на фирмата, но пък при има несигурност при регулярното планиране и масовата практика да се забавя реализацията на започнати проекти с 12-18 месеца.
Технологично развитие
„Биодит“ продължава да развива продуктовата си линия. Но има забавяне при организацията за стартиране на серийно производство на всички продукти поради проблема с кадрите.
Акциите на “Биодит” АД се търгуват на пазар за развитие на малки и средни предприятия BEAM на “Българска фондова борса”. От началото на годината цените им падат и в момента сделки се сключват при 0.956 лева за един брой.
Биометричната компания е първата българска стартираща компания, която излиза на “БФБ-София”. Пазарът за растеж на МСП BEAM дава възможност на малкия и среден бизнес за акумулиране на капитал при по-облекчени условия в сравнение с регулирания пазар, като в същото време им предостави сходни предимства на тези на публичните компании.