Доизграждането на югоизточния обход на Пловдив ще изведе транзитния трафик извън града. Това заяви инж. Йордан Вълчев, председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”.
Трасето, което е продължение на път II-56 в участъка от пътен възел Скобелева майка при 98-ми км до изграденото кръгово кръстовище на 14-ти км от път II-86 и Асеновградско шосе, е с дължина приблизително пет километра. „С изграждането на отсечката транзитният трафик, идващ от АМ „Тракия“ и Свиленград, в посока път II-86 Пловдив – Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от областния град“, отбеляза инж. Вълчев. Инвестицията е за над 41 млн. лв. с ДДС и средствата са от републиканския бюджет.
Изпълнител на проекта е „Трейс Груп холд“ АД, а срокът за реализация 18 месеца.
Строителният надзор е възложен на „ПЛАН Инвест Пловдив“ ЕООД. Техният договор е за 576 000 лв. с ДДС.
Инж. Вълчев посочи, че контролът ще е стриктен както от строителния надзор, така и от Агенция “Пътна инфряаструктура”. Новата пътна артерия ще подобри значително транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към АМ „Тракия“ и АМ „Марица“, а оттам до ГКПП „Капитан Андреево“, като облекчи натовареното движение в град Пловдив.
Строителството за доизграждане на обходния път започва на около 400 м след пътен възел „Скобелева майка“, ще продължава почти успоредно на железопътната линия и ще завършва при кръговото кръстовище на път II-86 Пловдив – Асеновград, който участък бе удвоен през 2019 година. Новата скоростна отсечка ще е с габарит Г20 – с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети.
Ще бъде изграден и надлез над ж. п. линията Пловдив – Димитровград, с дължина 86 метра.
Новата пътна артерия ще подобри значително транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към АМ „Тракия“ и АМ „Марица“, а оттам до ГКПП „Капитан Андреево“, като облекчи натовареното движение в град Пловдив.