Преди четиридесет години швейцарската часовникарска марка Swatch организира първото по рода си световно първенство по брейкденс, което се провежда в Ню Йорк. Тази инициатива беше значима не само за младата компания, основана едва година по-рано през 1983 г., но и за цялата индустрия на часовниците.
По това време светът на часовниците бе изправен пред сериозно предизвикателство – кварцовата криза, която разтърси традиционните механични производители и доведе до появата на нови, по-достъпни модели.
Swatch реши да не се придържа към старомодните методи, а да предизвика статуквото чрез иновации. Компанията започна да се фокусира върху достъпността и младежката култура, като се стремеше да привлече нова аудитория в динамичния начин на живот.
Ален Вилар, главният изпълнителен директор на Swatch, обяснява: „Ценностите, върху които беше изградена Swatch, заедно с гордостта от швейцарското производство на часовници, никога не са се променяли. Радостта от живота, креативността, иновацията, самоизразяването и позитивната провокация са тук, за да останат.“
Решението за организиране на брейкденс конкурс в Ню Йорк се оказва добро за времето си. Събитието предизвиква интереса на младите и дава възможност за партньорство с влиятелния художник Кийт Харинг. Емблематичният артист, чийто произведения са неразривно свързани с духа на 80-те години създава и плаката за брейкденс конкурса – брейкденсър с циферблат на часовник вместо глава, под ръчно нарисуваното лого на Swatch.
Днес, четиридесет години след това историческо събитие, изкуството на Харинг най-накрая се появява на истински Swatch часовник. Новите часовници Bioceramic “What If?”, имат произведения на Харинг на циферблата. Единият модел е представен в пълна цветова гама, а другият е в черно и бяло.
Вилар споделя: „Когато решихме да почетем четиридесетата годишнина на световното първенство по брейкденс, направихме задълбочен преглед на собствените си архиви и знаехме, че трябва да освободим това уникално произведение на изкуството и да го донесем на новото поколение любители на изкуството.“
В крайна сметка, Вилар подчертава, че всичко се върти около улавянето на енергията на оригиналното събитие от 1984 г. и на работата на Харинг. „Колекцията Break Free наистина подчертава какво се случва, когато дадеш на хората време, пространство и свобода да се изразяват.“
Тази колекция не само че отдава почит на миналото, но и вдъхновява бъдещите поколения да се изразяват чрез изкуство и иновации, което остава сърцевината на марката Swatch.
Четете още : Часовникът Bamboo Coussin от Cartier продаден за 283 000 долара на търг.