Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта “Elden Ring”

Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта "Elden Ring"

Sony води преговори за придобиването на японския медиен гигант Кадокава, известен със създаването на играта “Elden Ring”, съобщиха източници. Ако преговорите бъдат успешни, сделката може да бъде финализирана в близките седмици. Съобщението доведе до ръст на акциите от 23% за Кадокава, като компанията отчете пазарна капитализация от около 2.7 милиарда долара преди новината.

Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта "Elden Ring"

Sony вече притежава 2% дял в Кадокава и участва в дъщерната й компания FromSoftware, разработчик на популярната фентъзи игра “Elden Ring”. Компанията се стреми да разшири своето портфолио в развлекателната индустрия, включително в сектора на видео игрите и анимето.

Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта "Elden Ring"

“Elden Ring” е съвместна работа на гейм режисьора Хидетака Миядзаки и автора на “Игра на тронове” Джордж Р. Р. Мартин и е продала над 25 милиона копия, а продължението “Shadow of the Erdtree” е регистрирало 5 милиона продажби в първите три дни след пускането си през юни.

Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта "Elden Ring"

Кадокава е основана през 1945 г. като издателство и разширява дейността си извън книгите с манга игри, аниме и други медийни формати. Сред популярните ѝ франчайзи са “Re : Zero” и “Delicious in Dungeon”, като последното е адаптирано в аниме. Компанията има дългогодишен опит в развлекателната индустрия и играе важна роля в глобалния успех на японската култура.

Sony преговаря за покупката на японския Кадокава, създател на играта "Elden Ring"

През последните години Кадокава е била засегната от различни трудности, включително кибератака, довела до изтичане на данни и скандал с подкупи, свързан с Олимпийските игри в Токио, който предизвика оставката на председателя на борда Цугухико Кадокава.

Sony продължава да бъде стратегически ориентиран към увеличаване на своето влияние в глобалната развлекателна индустрия и придобиването на Кадокава може да е ключова стъпка в тази посока.

Четете още : Sony преструктурира ръководството на ключовия си бизнес с игри.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че нулевия ДДС за хляба трябва да бъде върнат?

Подкаст