Планираното листване на производителя на батерии CATL в Hong Kong, което може да събере до 5 милиарда долара, според IFR, ще осигури средства за нови фабрики в чужбина. Това също така ще даде възможност за предпазване от глобални колебания на валутите.
Печалбите на компанията, която Робин Дзън е основал и чиято стойност е 150 милиарда долара, нарастват по-бързо от инвестициите ѝ, според прогнози, събрани от Visible Alpha. Докато капиталовите разходи може да се увеличат от 4.3 милиарда долара през 2024 г. до почти 6 милиарда долара през 2028 г., нетната наличност на CATL може да се утрои до около 60 милиарда долара през същия период, според тези прогнози.

Докато голяма част от тези средства остават в континентален Китай, където се намират под строгите капиталови контроли, следващите големи стъпки на CATL ще бъдат в чужбина. Решението на Министерството на отбраната на САЩ в понеделник да добави групата към списъка на организациите, които работят с китайската армия, застрашава договорите, които компанията е сключила за лицензиране на своите технологии на Ford Motor и Tesla, както и други възможности в страната. Но CATL е ангажирана с инвестиции в завод за 7.6 милиарда долара в Унгария, съвместно предприятие за 4.2 милиарда долара с Stellantis в Испания, партньорство в Индонезия и нов изследователски и развоен център в Хонконг.

Компанията също така обмисля инвестиционните възможности от Тайланд до Мексико. За да подкрепи своите амбиции, групата многократно се опитва да събере капитал в чужбина, за да допълни дълга си извън страната. Преди две години тя разглеждаше възможността да издаде глобални депозитарни разписки в Швейцария, но се сблъска с регулаторни притеснения. Слабият пазар затрудни листването в Хонконг в началото на 2024 година. Успехът този път би могъл да ограничи експозицията на CATL към отслабващия юан. Анализаторите, анкетирани от LSEG, смятат, че валутата може да падне с до 10% спрямо долара тази година, вероятно движена поне частично от заплахите на новоизбрания президент Доналд Тръмп за въвеждане на нови мита.

Междувременно, акциите на компанията, листвани в Шенжен, са нараснали с 65% през последните 12 месеца, което ще намали “разводняването на капитала” от издаването на нови акции. С нови средства Робин Дзън може да предприеме решителни действия за нови продукти, за да разшири ролята на CATL в глобалната верига на доставки. Една от идеите е да се предложи на автомобилопроизводителите интегрирано шаси, което включва вградена батерия и енергийна система – тоест почти всичко, освен външната обвивка и софтуера на превозното средство. CATL може да не се нуждае точно от още 5 милиарда долара, но Дзън няма да има проблем да реши как да ги изразходва.
Четете още : Американските ограничения срещу CATL: Нови предизвикателства за Tesla.