Джеймс Дейвис, старши директор за алкохолни готови за консумация напитки (ARTD) в The Coca-Cola Company, казва: „Винаги развиваме нашето портфолио с фокус върху потребителите. Това означава, че предлагаме напитки, вкусове и марки, които потребителите познават и обичат“.
Като утвърдено име, Coca Cola привлича някои от най-известните имена от други индустрии. „Когато става въпрос за ARTD, ние сме си партнирали с някои от най-емблематичните марки спиртни напитки в света, за да създадем напитки, които знаем, че потребителите искат – и в някои случаи вече имат като част от своята продуктова гама“, обяснява той.

„Вземете например Jack Daniel’s & Coca-Cola: това е една от най-известните комбинации в света и вече може да се наслаждавате на вкуса ѝ у дома или с приятели“.
Въпреки че категорията се развива през последните години, Джеймс Дейвис добавя, че ARTD напитките съществуват вече „две десетилетия на някои пазари“. „Това, което е различно днес, е, че ARTD напитките преминават към по-премиум ниво и узряват – и има много по-голямо разнообразие и избор, което е вълнуващо“.
„ARTD напитките се превръщат в реална алтернатива на традиционните категории алкохол, като вкусът и удобството са основните двигатели на потреблението. Има по нещо за всеки, който обича напитки и търси нещо готово за консумация, различно от бира, вино или силни спиртни напитки“.

ARTD портфолиото на Coca-Cola включва Jack Daniel’s & Coca-Cola, Absolut Vodka & Sprite и Bacardí Mixed with Coca-Cola, което ще бъде пуснато тази година. Джеймс Дейвис не уточнява дали това изключва бъдещи сътрудничества с марки от същите категории – например друга марка уиски, водка или ром. „Това са предложения, ориентирани към потребителите, които наистина отговарят на търсенето, използвайки марки, които пълнолетните потребители познават, обичат и на които имат доверие“.
„Същевременно успешно стартирахме Schweppes Mixed with Vodka в Бразилия. Очакваме с нетърпение да развиваме тези марки заедно с нашите партньори, но също така постоянно следим последните потребителски тенденции, за да оценим кое е правилното предложение за пазара“.

Изцяло нова област
Смесването на две напитки може да не изглежда особено иновативно, но синхронизирането на две гигантски корпорации е само по себе си постижение, а навлизането в алкохолния сектор, който не е основна дейност, е друго. „Категорията е много различна от основния ни бизнес“, обяснява Дейвис. „Знаем, че алкохолът играе роля в социализацията, празненствата и специалните случаи на много от пазарите, на които работим днес“.
Той обяснява, че подходът на Coca-Cola се основава на глобалната ѝ политика за отговорност при употребата на алкохол и политиката за отговорен маркетинг на алкохолни продукти, които определят как компанията създава, рекламира и продава алкохолни марки.
Основна част от политиката е насочена към това, че редовната аудитория на Coca-Cola включва лица под законната възраст за консумация на алкохол. „Като компания ние сме ангажирани с това да осигурим ясно разграничение между нашите алкохолни и безалкохолни марки“, подчертава Дейвис.

Какво е новото
Ще има ли нови ARTD продукти в бъдеще? Джеймс Дейвис не очаква скоро такива. „Фокусът ни сега е върху развитието на съществуващите марки заедно с нашите партньори. Вълнуваме се за портфолиото и плановете, които вече са в ход“.
ARTD продуктите на Coca-Cola, както и тези на нейните конкуренти, като сервиранията на Captain Morgan от Pepsi, са предлагани в кенове, а не в бутилки. „Едно от нещата, които правим добре в Coca-Cola, е да използваме иновации в опаковките и формата, за да балансираме нуждите на потребителите с бизнес целите“, обяснява той.
Алуминият набира популярност в спиртната индустрия напоследък, като стъклените и пластмасови бутилки се заменят с метални алтернативи, които са леки и напълно рециклируеми.
Четете още : Спад в продажбите на ром и влиянието на RTD напитките в САЩ.