Френската компания за алкохолни напитки Rémy Cointreau препоръча на инвеститорите да намалят очакванията си за годишните продажби за трети път в рамките на четири месеца, посочвайки „значителен спад“ в Китай и продължаващи проблеми в САЩ, където се очертава увеличение на от митата.

Акциите на групата паднаха с 3.4%, въпреки че отчетените продажби за третото тримесечие намаляха по-малко от очакванията, благодарение на основния ѝ продукт – коняка. Производителят на Rémy Martin и на ликьора Cointreau запази прогнозата си за годишно свиване на продажбите между 15 и 18%, но уточни, че резултатът ще бъде „близо до“ 18%, което надхвърля прогнозите на анализаторите за спад от 16.9 на сто.

Инвеститорите се надяваха на благоприятни новини за подобрение на пазарните тенденции, коментира Джон Мур, старши инвестиционен мениджър в RBC Brewin Dolphin, акционер на Rémy, но „вероятно ще чакаме известно време“.

Основните пазари на Rémy са САЩ и Китай
Конякът носи около 70% от приходите на Rémy, основно от продажби в Съединените щати и Китай.
В САЩ, където високите лихвени проценти, инфлацията и агресивните промоции на конкуренти са намалили приходите, компанията отчете пореден двуцифрен спад на реализираната продукция.

В Китай продажбите също отбелязаха значителен спад поради забавената икономика. Търговията около китайската Нова година беше слаба.

Освен това Rémy Cointreau е изправена пред риск от нови мита в Китай и потенциални търговски санкции в САЩ.
Френската семейна бизнес група Rémy Cointreau е специализирана в производството и разпространението на алкохолни напитки. Продуктите ѝ включват коняк (Rémy Martin, Louis XIII), гръцката спиртна напитка Metaxa, ром (Mount Gay), бренди (St-Rémy), джин (The Botanist) и уиски (Bruichladdich, Port Charlotte, Westland, Domaine des Hautes Alpes). Групата, чийто корени могат да се проследят до 1724 г., е създадена през 1990 г. след сливането на Rémy Martin и Cointreau. Rémy Cointreau притежава и парфюмерийната компания Maison Psyché.
Четете още : Париж и Брюксел ще защитават френския коняк от въведените на 11 октомври китайски мерки.