„Арома“ отчита повишение на печалбата през миналата година до 2.37 млн. лв.

Арома печалба

Приходите от дейността на „Арома“ АД за миналата година са се свили и са в размер на 34.17 млн. лева. За сравнение през 2023 година паричните постъпления бяха 36.46 млн. лева. „Арома“ е производствено предприятие за козметични продукти, включващи пасти за зъби, бяла козметика, шампоани, бои за коса, аерозолни продукти, парфюмерия и сапуни.

Разходите за дейността към края на декември са в размер на 31.53 млн. лв. при 34.28 млн. лв. за същия период на 2023 година.

В крайна сметка

„Арома“ отчита печалба след данъци за периода между януари и декември от 2.37 млн. лв.,

като финансовият резултат е по-добър от този през 2023 година. Тогава печалбата беше в размер на 1.95 млн. лева.

От компанията отбелязват, че валутния риск, свързан с транзакциите с чуждестранни контрагенти в щатски долари, е минимизиран. След постигнати договорености с основните си клиенти дружеството е преминало от доларови в еврови цени на основните си пазари. Заедно с това се следва и политика за замяна на чуждестранни доставчици с български, където това е възможно, разбира се, без това да оказва влияние на качеството на закупуваните суровини и материали.

През последните години дружеството успешно се преориентира и препозиционира и към момента голяма част от продажбите се реализират в чужбина, става ясно от данните за четвъртото тримесечие. За това помага и факта, че от началото на 2014 г. козметичната компания вече извършва производствената си дейност в новия завод, който гарантира постигане на добри производствени практики, стандарт изискван от повечето световни търговци и производители.

Основни пазари

бизнес придобиване стокообмен

Според приетата стратегия на компанията и извършеното преструктуриране, приоритетните пазари за реализация на продукцията на „Арома“ са Централна и Западна Европа. През последните години дружеството постигна значителен успех на европейските пазари. Компанията разширява своето присъствие в страните от Западна Европа и се е установила там като предпочитан партньор на редица големи търговски вериги и дистрибутори. Продуктите на „Арома“ са високо оценени от западноевропейския потребител основно заради високото качество, предлагано на конкурентна цена, отбелязват от „Арома“.

Структура на продажбите и нови продукти

През 2021 и 2022 година „Арома“ утвърждава позициите си на западноевропейския пазар, след като подписа нови договори за производство на продукти за лична хигиена с водещи международни търговски вериги.

Основни за козметичната компания пазари са Великобритания, Франция, скандинавските държави, България, Румъния, както и страните от Балканския полуостров и Близкия изток. Там „Арома“ има вече сключени директни договори с водещи търговци на едро и дребно като произвежда продукти под техни търговски марки.

В края на декември основни акционери в дружеството са: Harisson Management Limited, Малта с дял от 44.88% от капитала, „Новарус“ ЕООД – София – с 24.59%, Лукан Димитров Луканов притежава 12.91%, Димитър Луканов Луканов – 6.94%, и “Телекомплект Инвест” АД – София – с 5 процента.

Дружеството изплати и дивидент от нетната печалба за 2023 г. в размер на 0.06 лева на акция.

Акциите на “Арома” се търгуват на “Българска фондова борса”, като цените им подскачаха по ценовата стълбица през миналата година. В момента сделки се сключват при цена от 1.46 лева за един брой.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст