В Столична община подготвят промени в договора с частния превозвач „МТК Гроуп“, обслужващ 17 „крайградски“ линии

"МТК Гроуп", Комисията по обществен ред и сигурност към СОС заседава извънредно заради агресията в моловете

Общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната“ – „Демократична България“ – „Спаси София“ внесоха предложение за промени в договора с частния превозвач “МТК Гроуп”, обслужващ 17 от така наречените крайградски линии на столичния транспорт.

Причината – според ПП-ДБ-СС София губи от договора над 2 млн. лв. годишно. Заместник-председателят на Столичния общински съвет Бойко Димитров, който е съвносител на промените в договора с “МТК Гроуп”, обръща внимание, че документът е подписан от ГЕРБ, ВМРО и “Атака” през 2016 г., като още тогава това е направено така, че да ощетява непрекъснато Столичната община.

Председателят на групата на ПП-ДБ-СС в СОС Борис Бонев обясни откъде са над 2 млн. лева годишна загуба. По думите му в икономическата рамка за 2025 г. се предвижда общинското дружество “Столичен автотранспорт” да получава по 5.14 лв. на километър пробег. Същевременно в договора на частното дружество МТК е записано, че то получава минус 5% от цената, дължима на „Столичен автотранспорт“ – съответно доход от 4.88 лв. на километър пробег.

На практика обаче „Столичен автотранспорт“ не получава 5.14 лв., защото на всеки три месеца се прави одит на разходите му. Така стойността, която общинският превозвач получава, е 4.81 лв. – по-малко от парите за „МТК Гроуп“. Ако приложим въпросните минус 5% от договора към реалната цена, която „Столичен автотранспорт“ получава, частният превозвач следва да получи не 4.88, а 4.57 лв. на километър пробег годишно. Това са 31 стотинки разлика, което за една година означава загуба на общинския бюджет в размер на 2 022 750 лв.”, посочва Бонев.

Според предложението, внесено днес (11 февруари) от ПП-ДБ-СС, частният оператор “МТК Гроуп” ще получава цена на километър в размер на цената, отчетена за съответната година от Столичния автотранспорт, намалена с 5%, но не повече от действителните разходи на “МТК Гроуп” за извършване на обществен превоз плюс 10% печалба.

Заместник-председателят на Столичния общински съвет Бойко Димитров настоя в следващото заседание на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС да се включат и представители на МТК и Столичния автотранспорт, за да отговорят на всички въпроси. Той предупреди и че ако договорът с МТК бъде удължен в настоящия му вид, има риск общинският съвет да вземе незаконосъобразно решение в нарушение на регламент на Европейската комисия.

Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Симеон Ставрев пресметна общата печалба на „МТК Гроуп“ – по думите му компанията печели от софиянци по над 30 млн. лв. на година. Изчислението бе направено по следния начин – 6 525 000 км. годишен пробег, умножен по 4.88 лв. на километър възлиза на 31 8420 00 лв. годишно. Ето защо Ставрев подчерта, че представителите на „МТК Гроуп“ трябва да се включат в предстоящото заседание на общинската комисия по транспорт от елементарно уважение. Той допусна, че не биха го направили, ако вече им е обещано, че ще им бъде осигурена концесията до 1 август 2029 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст