„МТК Гроуп“ все пак ще продължи да превозва пътници в Северна София

"МТК Гроуп" все пак ще продължи да вози пътници още 4 години

Общинските съветници от ГЕРБ, БСП, „Има такъв народ“ и отцепниците от „Възраждане“ гласуваха доклад на Карлос Контрера от ВМРО „МТК Гроуп“ да продължи да вози още 4 г. жителите на Нови Искър, Кремиковци и съседните населени места. Гласът си за удължаването дадоха и двама от тримата съветници на „Синя София“ (без лидерът на групата проф. Вили Лилков). 

Призивите на общинарите от „Продължаваме промяната – Демократична България“ („Спаси София“) и на кмета Васил Терзиев да се проведат преговори преди да се вземе решението очевидно не бяха отразени. Така мнозинството в Столичния общински съвет удължи без никакви подобрения договора с частния транспортен оператор „МТК Гроуп“.

На 10 март кметът на София Васил Терзиев върна за ново обсъждане в СОС договора с частната фирма. В мотивите си той посочи, че приетото решение е незаконосъобразно по смисъла на чл. 146 от Административнопроцесуалния кодекс и нецелесъобразно, прието в нарушение на принципите на прозрачност, публичност и защита на обществените интереси, заложени в Закона за местното самоуправление и местната администрация поради колизия с европейското право и в противоречие с обществения интерес.

Столичният кмет призова общинските съветници да създадат работна група, която да преговаря с „МТК Гроуп“ за подобряване на условията в споразумението, но предложението бе подминато без реакции. Така бе решено през следващите 4 г. фирмата да получи около 130 млн. лв. за изминаването на 6,5 млн. км. годишно.

Преди първия вот от „Спаси София“ дадоха пресконференция, на която изчислиха, че след удължаването на контракта на частната фирма ще продължи да се плаща повече, отколкото общинското дружество „Столичен автотранспорт“ получава за същата дейност. От „Спаси София“ припомниха, че по договор заплащането на „МТК Гроуп“ на километър пробег би трябвало да е с 5 на сто по-малко от на „Столичен автотранспорт“, но че на практика се получава нещо различно. Причината е, че за разлика от общинското дружество частникът не трябва да доказва разходите си.

„Този договор и гласуването на съветниците от мнозинството са в ущърб на интереса на София и софиянци и това ни струва скъпо. За мен тази тема е една от най-символните за корупцията, зависимостите и лобизма в общинския съвет“, написа Борис Бонев от „Спаси София“ във „Фейсбук“ профила си.

Според него подобни гласувания трябва да служат и за събуждаща аларма за всички онези, които смятат, че това кого пращат с избори в съвета няма значение.

Договорът е сключен от ГЕРБ, ВМРО и „Атака“ през 2016 г. и от няколко години общината и фирмата спорят за това колко трябва да струва услугата.

Според данни на „Продължаваме промяната – Демократична България“ („Спаси София“) частното дружество ощетява общината с близо 2 млн. лв. годишно. Бонев смята, че тези средства трябва да отиват за развитие на столичното дружество и градския транспорт.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст