Shein и Temu намаляват разходите си за реклама в САЩ

Shein и Temu намаляват разходите за реклама в САЩ

Китайските гиганти в електронната търговия Shein и Temu значително са намалили разходите си за реклама в Съединените щати. Те също така обявиха, че ще повишат цените си по-късно този месец. Тези мерки са в отговор на прекратяването на данъчните облекчения, които им помагаха да подбиват цените на конкуренти като Amazon, съобщи Financial Times.

Според оценки на компанията за пазарни анализи Sensor Tower, Temu е намалила средно с 31% разходите си за реклама в платформи като Meta, X и YouTube на Alphabet през двете седмици, предхождащи 13 април, в сравнение с предходния месец.

Данни на Smarter Ecommerce също показват, че Temu е спряла всички разходи за платформата Google Shopping от 9 април, когато бяха въведени широки тарифи върху китайски стоки.

В имейл до клиенти от сряда Temu обяви, че поради „глобални търговски правила и тарифи, оперативните ни разходи са се увеличили“ и че ще направят „корекции на цените“ от 25 април. Shein изпрати почти идентичен имейл със същата дата.

Влияние на търговския конфликт

Намаляването на рекламните разходи и повишаването на цените от страна на двата търговеца, които отбелязаха бърз растеж в САЩ след пандемията от COVID-19 за сметка на конкуренти като Amazon, показват широкото въздействие на търговския конфликт на президента Доналд Тръмп с Китай.

Тези ходове ще засегнат американските потребители и могат да навредят на социалните медийни платформи, включително Meta, които предлагат рекламно пространство на китайски продавачи, за да достигнат до западната аудитория.

Въпреки че Temu и Shein са похарчили милиарди долари за масирани рекламни кампании в САЩ през последните години, всяка от тях все още държи под 1% от пазара на електронна търговия в страната, според анализаторската компания Consumer Edge.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

С оглед на по-високите цени по българското Черноморие, къде ще избере да почивате това лято?

Подкаст