Китайските гиганти в електронната търговия Shein и Temu значително са намалили разходите си за реклама в Съединените щати. Те също така обявиха, че ще повишат цените си по-късно този месец. Тези мерки са в отговор на прекратяването на данъчните облекчения, които им помагаха да подбиват цените на конкуренти като Amazon, съобщи Financial Times.
Според оценки на компанията за пазарни анализи Sensor Tower, Temu е намалила средно с 31% разходите си за реклама в платформи като Meta, X и YouTube на Alphabet през двете седмици, предхождащи 13 април, в сравнение с предходния месец.
Данни на Smarter Ecommerce също показват, че Temu е спряла всички разходи за платформата Google Shopping от 9 април, когато бяха въведени широки тарифи върху китайски стоки.
В имейл до клиенти от сряда Temu обяви, че поради „глобални търговски правила и тарифи, оперативните ни разходи са се увеличили“ и че ще направят „корекции на цените“ от 25 април. Shein изпрати почти идентичен имейл със същата дата.
Влияние на търговския конфликт
Намаляването на рекламните разходи и повишаването на цените от страна на двата търговеца, които отбелязаха бърз растеж в САЩ след пандемията от COVID-19 за сметка на конкуренти като Amazon, показват широкото въздействие на търговския конфликт на президента Доналд Тръмп с Китай.
Тези ходове ще засегнат американските потребители и могат да навредят на социалните медийни платформи, включително Meta, които предлагат рекламно пространство на китайски продавачи, за да достигнат до западната аудитория.
Въпреки че Temu и Shein са похарчили милиарди долари за масирани рекламни кампании в САЩ през последните години, всяка от тях все още държи под 1% от пазара на електронна търговия в страната, според анализаторската компания Consumer Edge.