Китайският онлайн търговец Temu започна да добавя „вносни такси“ от около 145% в отговор на митата, наложени от бившия президент Доналд Тръмп. Те започнаха да се появяват през уикенда сред потребители в САЩ.
Например, лятна рокля, продавана в приложението за 18.47 долара, ще струва 44.68 долара след добавяне на 26.21 долара „вносна такса“- надценка от 142%, показва анализ. Детски бански за 12.44 долара ще струват 31.12 долара с включена такса от 18.68 долара – увеличение от цели 150 процента.

„Артикулите, внасяни в САЩ, могат да бъдат обект на вносни такси. Те покриват всички процеси и разходи, свързани с митническото оформяне, включително таксите, платени от наше име на митническите власти“, обясняват от компанията на уебсайта си. „Посочената сума може да не отразява действително платената на митническите власти сума.“
Конкурентният бюджетен търговец Shein също е повишил цените, но изглежда не прилага отделни вносни такси. Компанията е добавила банер при плащане, гласящ: „Митата са включени в цената. Няма да плащате допълнително при доставка.“
Тези действия идват след като Temu и Shein предупредиха по-рано този месец, че ще повишат цените си заради наложеното от Тръмп 145% мито върху много китайски вносни продукти и намерението му да премахне „de minimis“ изключението на 2 май. Това широко критикувано изключение позволи повечето пратки на стойност под 800 долара да влизат в САЩ безмитно и допринесе значително за растежа на Temu и Shein в страната.

„Поради последни промени в глобалните търговски правила и мита, оперативните ни разходи се увеличиха“, съобщи Temu по-рано този месец. „За да продължим да предлагаме любимите ви продукти без компромис в качеството, ще направим ценови корекции от 25 април 2025 г.“
Тези вносни такси подкопават основното предимство, с което Temu привлече потребителите – изключително ниски цени. Собственост на китайския гигант PDD Holdings, платформата стана изключително популярна в САЩ след старта си през 2022 г. с реклами като „Пазарувай като милиардер“. Въпреки дългите срокове за доставка, потребителите се стичаха към сайта заради ниските цени на дрехи, електроника и стоки за дома.
Китайският онлайн търговец драстично намали разходите си за онлайн реклама в САЩ след обявяването на новите мита от Тръмп. Класирането на приложението Temu в App Store на Apple е паднало до №73, след като преди това редовно беше в топ 10. Shein в момента е на 54-то място, надолу от 15-та позиция през миналия месец.