По договора с „Боташ“ не е пренесен само един танкер. За 2023 г. от сключването на договора са заявени и получени от „Булгаргаз“, а после са доставени на клиентите на дружество 664 438 мегават часа. За 2024 г. са доставени 3.36 млн. мегават часа а за 2025 г. – от януари, откакто не работи терминала в Александруполис и аварията, настъпила при азерския доставчик, до средата на април, газът, който е бил необходим, извън достаките по азерския договор и извън газа, който се добива от „Чирен“, е бил доставян по договора с „Боташ“. Той възлиза на близо 2. 66 млн. мегават часа.
Това обяви по време на изслушването й в парламента бившият изпълнителен директор на „Булгаргаз“ ЕАД Деница Златева по повод твърдението на депутата от „Продължаваме промяната“ – „Демократична България“ – Ивайло Мирчев, че по „Боташ“ сме внесли само един танкер. Във връзка с въпроса му дали й е оказван натиск, Златева отрече да е имало влияние върху нея. Добави и че по време на разпита й в ДАНС, няма спомени някой да я е питал във връзка с оказвано влияние, а по-скоро какъв е бил съставът на българската делегация в Турция.
След това Деница Златева подробно запозна депутатите с позициите, които дружеството „Булгаргаз“ е защитавало по време на преговорния процес с „Боташ“. Били проведени два кръга преговори и размяна на кореспонденция между „Булгаргаз“ и „Боташ“.
След първоначалната среща на 9 декември 2022 г. между президентите на България и Турция, на 11 декември, както и на 22 декември и на 24 декември в Истанбул били проведени две срещи между министъра на енергетиката на България, представителите на „Булгаргаз“, на „Булгартрансгаз“ и на „Боташ“. На тях страните обсъдили необходимостта от подписване на ново споразумение с „Боташ“, което да осигури достъпа на „Булгаргаз“ до терминалите за втечнен природен газ в Турция и последващия пренос до България.
В рамките на тези срещи били разгледани проектите на term sheet на споразумението за достъп до терминалите, тъй като законодателството на Турция изисквало да бъде прехвърлена собствеността при доставка на природен газ в Турция, съответно предварителен вариант на споразумение за покупко-продажба, проект на тристранен протокол между „Булгаргаз“, „Боташ“ и „Булгартрансгаз“ за доставки на газ на точките за междусистемно свързване Странджа/Малкочлар и допълнение за тестови доставки.
Първоначалното предложение на турската страна било за доставка на до 10 товара или карга на втечнен природен газ и осигуряване на изходен капацитет от турска страна на Малкочлар в размер на 53 200 мегават часа на ден или 19 млн. мегават часа годишно.
Отчитайки потреблението на клиентите на „Булгаргаз“ и осигурения капацитет в терминала за втечнен природен газ в Александруполис, който предстоял да бъде пуснат в експлоатация, и имайки предвид доставките по дългосрочния договор с азерски газ, дружеството следвало да осигури допълнителен капацитет за доставки на природен газ в размер на 10 млн. мегават часа годишно.
Ето защо от „Булгаргаз“ поискали да бъде намален изходният капацитет на Странджа/Малкочлар от 53 200 мегават часа на 39 000 мегават часа на ден, но това предложение не срещнало одобрение от страна на партньорите от „Боташ“. Ето защо с цел максимално използване на каргата, които дружеството имало право да достави, от „Булгаргаз“ предложили броя на каргата да бъде увеличен от 10 до 14 карга. Това било единственото предложение, с което от „Боташ“ се съобразили и приели.
Така, на 24 декември 2022 г., проектът на споразумение бил парафиран от страна на „Боташ“ и от страна на министъра на енергетиката Росен Христов. След това – на 29 декември 2022 г. Съветът на директорите на „Булгаргаз“ взел решение да одобри проекта на споразумение, при спазване на условието, записано в проекта на споразумението за последващо решение от Министерския съвет. Така споразумението влязло в сила след приемане на решение на Министерския съвет, обясни Деница Златева.
От своя страна Владимир Малинов – изпълнителният директор на „Булгартрансгаз“ ЕАД също обяви, че върху него лично и върху дружеството не е оказван натиск от страна на президента по отношение на осигуряването на достъп за изпълнение на договора между „Булгаргаз“ и „Боташ“. Той добави и че в рамките на водено досъдебно производство той вече е дал своите показания и там е нямало въпроси за оказван натиск.
В хода на изслушването стана ясно, че при договарянето в Турция, споразумението не е подписано от Деница Златева в качеството й на директор на „Булгаргаз“, а от служебния министър на енергетиката – Росен Христов. На въпрос на депутатит, той обясни, че това се наложило, тъй като Златева бързала да не изпусне самолета си. Това провокира бурен смях сред депутатите.
По време на изразяването на становищата си по повод изслушването, Ивайло Мирчев от ПП-ДБ обяви, че този самолет – на цена от 6 млрд. лева – ще излезе по-скъп от този на американския президент Доналд Тръмп. В резултат на тези обвинения Деница Златева поясни, че няма как да си изпусне самолета на 24 декември, защото на 24 декември е била в София, тъй като още предния ден – на 23 декември се е прибрала от Истанбул.