Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Японското уиски се утвърди като един от основните играчи в сектора на ултралуксозните спиртни напитки. Страната, известна със своите уникални традиции и прецизност в производството, успя да завладее световния пазар с високо качество и иновации. Според проучване от Spherical Insights, стойността на японското уиски е достигнала 3.86 милиарда долара преди две години и се прогнозира, че ще нарасне до 9.32 милиарда долара до 2032 г., с годишен ръст от 9.2 процента.

Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Suntory Holdings Ltd. основана през 1923 г. от Шиндзиро Тори, започва производството на уиски, вдъхновено от шотландската традиция. Деветдесет и една години по-късно, брендът Hibiki е получил признание като един от най-добрите в света от Whisky Bible, което отключва нова вълна на интерес и колекционерство в индустрията.

Hibiki 40 Year Old, последната лимитирана серия от Suntory и беше представена с цена от 35 000 долара за бутилка на гала събитие в Париж. Това уиски не само демонстрира дългогодишния опит на Suntory, но и символизира стремежа на компанията да предостави нещо уникално на пазара. Hibiki 40 е първото уиски с толкова дълголетна заявка и представя нова ера в историята на японското уиски.

Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Етикетът Hibiki е създаден през 1989 г. и обединява малцови уискита от знаковите дестилерии на Suntory, като Yamazaki и Hakashu, заедно със зърненото уиски от Chita.

Hibiki 21 акцентира на тъмни плодови нотки, докато Hibiki 30 носи аромати на сандалово дърво от японския дъб Mizunara.

Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Hibiki 40 е отлежавал в американски бял дъб, който придава слънчево оранжев нюанс и медени тонове на уискито. При дегустация на напитката, ароматите на плодове от градината се разкриват едва след като течността се затопли, а нотките на запечен кокос и какао оставят дълготраен спомен.

След успеха на Hibiki 40, Suntory планира да продължи да предлага нови и уникални спиртни напитки. Въпреки предизвикателствата, които индустрията е срещнала през последното десетилетие, производителите на японско уиски се подготвят за бъдещето с нови иновации. През април бяха въведени нови етикетиращи стандарти, които изискват всичко, продавано като „японско уиски“, да бъде дестилирано в Япония.

Hibiki 40 Year Old японското уиски, което струва 35 000 долара

Други производители, като Nikka, също навлизат на пазара с уникални предложения, а Diageo Plc придоби миноритарен дял в занаятчийската дестилерия Kanosuke. Въпреки конкуренцията, японското уиски остава на върха на ултралуксозния сектор.

Четете още : 18-годишното уиски Lasso Motel триумфира на конкурса за спиртни напитки в Ню Йорк.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ваксината срещу менингококи трябва да стане задължителна?

Подкаст