Пускат директна линия до Швеция

Migration Image

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air пуска нова линия от София до шведския град Малмьо. Това съобщи търговският директор на авиопревозвача Гергю Абран през седмицата. Първият полет ще е на 16 май 2014-а. Цената на еднопосочен билет ще стартира от 59.99 лева. Самолетите ще летят до шведския град два пъти седмично – в понеделник и петък. Полетите до Скандинавия са липсващо звено, а Малмьо е добра входна точка, от която има добри връзки и с Дания и със столицата й Копенхаген, обясни Абран. Малмьо е и един от шведските градове с най-много имигранти и тази връзка със София ще им позволи по-лесно да се предвижват до страните в Югоизточна Европа.

С новата линия до Малмьо дестинациите, до които компанията лети от нашата столица, стават шестнайсет. Тази година авиопревозвачът прибави към тях Ларнака (Кипър) и Киев (Украйна), а от октомври и до Дубай. В същото време Wizz Air увеличава и полетите си от София до Брюксел, Айндховен, Лондон и Милано. През май следващата година компанията ще се сдобие и с още един самолет у нас. Това на практика ще увеличи трафика на пътници на Летище София със 7%, а полетите с 5.7 на сто.

Въпреки че с всяка година превозвачът увеличава дестинациите, до които лети, на този етап не се планират полети до Виена и Будапеща. Причината е, че те са нерентабилни за нискотарифните компании, а летищните такси там са високи. Wizz Air държи цели 21% от българския пазар и се нарежда на второ място по пътници след България ер. Все още обаче компанията не е готова да изпълнява далечни полети до САЩ и Азия.

Иначе авиокомпанията продължава да се развива и само от началото на годината тя е увеличила флота си с шест самолета. Така тя вече разполага с 45. Отчита се и ръст на пътниците от 10.7 млн. през 2011-а на 12 млн. през миналата година, както и на линиите – от 250 на 296.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст