Десет съвета как да се харесате на другите

клм

Завистта, ревността и много други неща обикновено слагат кръст на всякаква комуникация. Но колкото повече почитатели имате, толкова повече са и шансовете ви за успех в личния живот и в работата. Социалната мрежа за професионалисти LinkedIn и компанията UCLA предлагат десет съвета за онези, които искат да се харесат, ако не на всички, поне на колкото се може повече хора.

Задавайте въпроси

По време на разговор често не задаваме допълнителни въпроси на събеседника си. Но не защото няма какво да го питаме. Просто мозъкът ни е зает с други неща –  как ще протече срещата по-нататък, какви последици трябва да се очакват… В работна атмосфера такава ситуация е нещо обичайно. Онзи, с когото разговаряте обаче, иска не само да го слушате, но и да го чувате. Допълнителните въпроси ще ви помогнат да разберете събеседника си и ще му покажат, че не ви е все едно.

Не докосвайте смартфона си

Днес мнозина имат навика да бягат от реалността, взирайки се в телефона си. Но по време на разговор е по-добре да не се разсейваме с дреболии. Използвайте смартфона си само в краен случай и задължително се извинете. Един поглед върху екрана по средата на фразата може да е достатъчен, за да загуби човек интерес към общуването с вас.   

Ценете откритостта и естествеността

Никой не обича лицемерите и онези, които се държат неестествено. Ако хората виждат, че вие сте "в роля", едва ли ще искат да продължат комуникацията. В такива случаи те обикновено си мислят, че или искате да ги измамите, или не ги уважавате.  

Не се страхувайте да грешите

Добрият събеседник никога не би демонстрирал, че мнението му е вярно на 100 процента, а постъпките му са идеални. Дори ако в спора не се ражда истина, трябва да изслушате онзи, с когото разговаряте, и да се опитате поне да разберете гледната му точка.

Не променяйте стила на общуване

Единственият начин да осъществите контакт с друг човек е да му покажете кой сте и да му докажете, че на вас може да се разчита. Ако в един разговор демонстрирате позитивен подход, в следващия внезапно започнете да атакувате, а след това покажете липса на всякакъв интерес към предмета на обсъждане, събеседникът ви трудно ще разбере с кого и с какво си има работа. Много е важно да не се поддавате на промените в настроението си и да сте винаги  последователен в стила на общуването.

Използвайте правилно "езика на тялото"

Не скръствайте ръце, усмихвайте се, гледайте събеседника си в очите, не се люлейте на стола и не разглеждайте ноктите си. Ето само няколко неща, които позволяват на т. нар. език на тялото да се превърне в допълнителен бонус по време на общуване. Затворената поза или погледът, вперен в пода, са достатъчни, за да остане неразбрана и най-добрата идея.

Първото впечатление се създава за секунди

Според изследванията първото впечатление за човека се създава седем секунди след срещата. После мозъкът анализира първичното си решение и проверява дали не е сгрешил. Отделете внимание на първите секунди. Правилната поза, усмивката, увереното, но не прекалено силно ръкостискане и приветливият тон незабавно ще ви осигурят позитивна оценка.

Обръщайте се към хората по име

Когато ви назовават по име, това е не само знак на уважение, но и отлична мотивация за продължаване на разговора и общуването. Какво да правите, ако не помните имена? Трябва да тренирате. А и няма лошо да попитате втори път за името на събеседника си. Това може да ви изглежда нетактично, но си спомнете какви емоции е предизвикал у вас някой, който се поинтересувал повторно как се казвате. Най-вероятно сте го възприели като нещо съвсем нормално.

Не се страхувайте от физически контакт

По време на физическия контакт се отделя хормонът окситоцин. Той задравява връзката между хората. Например майката и детето изработват окситоцин в огромни количества и мотивират жените да не оставят децата си без надзор и внимание. Не става дума да докосвате събеседника си през цялото време. Но ръкостискането и други безобидни жестове може да помогнат в разговора.    

Намерете баланс между трудолюбието и хумора

Преуспяващите хора обикновено изпитват страст към работата си. Недостатъкът е, че това може да навреди на комуникацията. Онези пък, които обичат да се шегуват и непрекъснато се държат несериозно, често забравят за работата. Опитайте се да съчетаете двете качества. Най-верният път е да бъдете сериозен, но приветлив и да не се страхувате в определен момент да се пошегувате или да се самоиронизирате.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст