Изграждането на втората отсечка от Западната дъга на столичното околовръстно шосе явно ще започне с пари от бюджета още преди проектът да е бил одобрен за финансиране по новото издание от оперативната програма "Транспорт". Подобен похват бе често използван при реализирането на редица големи инфраструктурни проекти по време на първия управленски мандат на ГЕРБ.
Иначе кандидатите за отсечката са трима и като фаворит засега се очертава дружеството по Закона за задълженията и договорите "Европейски пътища". Обединението, в което влизат "Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД, предложи най-ниска цена от 84.99 млн. лв. без ДДС. Консорциумът "Волуяк 2014", в който се включват "ПСТ Груп" ЕАД и "Понсстройинженеринг" ЕАД, оферира 88.311 млн. лв., а "Витоша 2014", съставено от "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД, предложи 92.35 млн. лв. без ДДС.
Критерият за избор на победителя ще е икономически най-изгодна оферта, като показателят техническо предложение ще има тежест 40 на сто, а цената за изпълнение на поръчката дава останалите 60 на сто. Срокът за изграждане на обекта ще е 10 месеца.
Вторият лот от река Какач до Северната скоростна тангента, която трябва да изведе трафика на магистрала "Хемус", е с дължина 5.5 километра. Проектът предвижда рехабилитация на съществуващото директно трасе, построяването на три пътни възела – "Стефансон", "Ломско шосе" и "Северна скоростна тангента", както и естакада над бъдещия бул. "Стефансон" и нов път за гара Волуяк.
Реално процедурата по изграждането на участъка започна още през 2013-а. Тогава, при отварянето на ценовите оферти, се разбра, че единственият претендент е "Трейс Груп Холд" с предложение от 90 млн. лева. Останалите седем участници така и не бяха класирани заради пропуски в техническата част на документацията. Впоследствие търгът бе прекратен и бе обявен отново на 27 юни 2014-а, като индикативната му стойност бе 92.72 млн. без ДДС. Оказа се обаче, че поръчката е била обжалвана пред Комисията за защита на конкуренцията. Антимонополното ведомство отказа да образува производство по случая, но след идването на ГЕРБ отново на власт на 1 септември пътната агенция спря търга с мъглявия мотив, че има голяма вероятност Върховният административен съд да отмени разпореждането на КЗК. На 30 септември 2014-а започна новият конкурс, който се очаква да приключи до месец.
Въпросната отсечка е изключително важна, тъй като тя се очертава като поредната транспортна фуния. През октомври трябва да бъде завършен първият етап от Западната дъга, който ще поеме трафика от магистралите "Струма" и "Люлин". В същото време започна изграждането и на Северната скоростна тангента, която пък е необходимо да изведе този трафик до магистрала "Хемус". Според изказванията на премиера Бойко Борисов строителството ще приключи до началото на декември. Така между двата аутобана ще остане една "кръпка" от 5.5 км старо шосе, която изключително много ще спъне трафика.