Кредитните карти стават все по-популярно средство за ежедневно пазаруване в България, а хората са все по-информирани за ползите от тези финансови продукти. Лекотата, с която пластиките се използват също нараства. За периода 2011-2015 г. притежателите на кредитни карти са се увеличили с 18 процента, а 96% не срещат затруднения при ползването им.
Основен фактор при избора на кредитна карта остава банката, независимо дали кредиторът ни е предложил карта или разчитаме на реномето му. Другите фактори като промоционалните условия, бонусите, лихвите, таксите и продължителността на гратисния период, остават на заден план, макар че са далеч по-важни. Така често избираме неподходяща карта, която разбира се е скъп лукс. Скъп лукс е най-вече поради високите общи разходи и високите лихви, посочват половината от ползващите този финансов продукт.
Притежателите на кредитни карти се възползват най-вече от удобството й при плащането на стоки и услуги. Но покупката има много предимства пред бързия достъп до средства. Ето защо ползването на пластики в търговските обекти, бензиностанциите, при онлайн търговията, както и при пътуване, също отчита ръст. Явно потребителите вече отчитат, че цялостните разходи при кредитната карта са по-малко, когато се пазарува с нея. Това разбира се дължи на възможността за гратисен период, по-ниските лихвени нива и отсъствието на такси при покупка. Гратисният период също е едно от големите предимства на кредните карти. Разбира се той важи само при покупка, а не при всички операции с картата. Бонусите и промоционалните условия са екстри, които също увеличават популярността на картите. Вече следим изкъсо дали получаваме бонуси и в какъв размер. Те са най-често под формата на точкови системи и партньорски програми, където получаваме реални отстъпки при покупка с кредитна карта.
Директорът в Дирекция Банкови карти и електронно банкиране на Банка ДСК Пенчо Савов сподели, че според него хората са все по-информирани за ползите от кредитните карти. По думите му в България трябва да се разбере, че тази финансова услуга е добре да се използва предимно за стандартните покупки. "Бонусите не зависят от банката, а от потребителското поведение и активност. В нашата банка например връщаме 1% от изхарчената сума при извършване на транзакции на обща стойност над 2000 лв. за всяко шестмесечие. А при извършване на 5 транзакции на обща стойност 500лв., намаляваме лихвения процент за следващия отчетен период. По този начин потребителят може да намали лихвата и да балансира таксите си, използвайки кредитна карта", коментира Пенчо Савов.