Все повече пазаруваме с кредитни карти

"Повишава се финансовата грамотност на ползващите кредитна карта "-Деян Василев изп. директор на сайта moitepari.bg

Кредитните карти стават все по-популярно средство за ежедневно пазаруване в България, а хората са все по-информирани за ползите от тези финансови продукти. Лекотата, с която пластиките се използват също нараства. За периода 2011-2015 г. притежателите на кредитни карти са се увеличили с 18 процента, а 96% не срещат затруднения при ползването им.

Основен фактор при избора на кредитна карта остава банката, независимо дали кредиторът ни е предложил карта или разчитаме на реномето му. Другите фактори като промоционалните условия, бонусите, лихвите, таксите и продължителността на гратисния период, остават на заден план, макар че са далеч по-важни. Така често избираме неподходяща карта, която разбира се е скъп лукс. Скъп лукс е най-вече поради високите общи разходи и високите лихви, посочват половината от ползващите този финансов продукт. 

Притежателите на кредитни карти се възползват най-вече от удобството й при плащането на стоки и услуги. Но покупката има много предимства пред бързия достъп до средства. Ето защо ползването на пластики в търговските обекти, бензиностанциите, при онлайн търговията, както и при пътуване, също отчита ръст. Явно потребителите вече отчитат, че цялостните разходи при кредитната карта са по-малко, когато се пазарува с нея. Това разбира се дължи на възможността за гратисен период, по-ниските лихвени нива и отсъствието на такси при покупка. Гратисният период също е едно от големите предимства на кредните карти. Разбира се той важи само при покупка, а не при всички операции с картата. Бонусите и промоционалните условия са екстри, които също увеличават популярността на картите. Вече следим изкъсо дали получаваме бонуси и в какъв размер. Те са най-често под формата на точкови системи и партньорски програми, където получаваме реални отстъпки при покупка с кредитна карта.

Директорът в Дирекция Банкови карти и електронно банкиране на Банка ДСК Пенчо Савов сподели, че според него хората са все по-информирани за ползите от кредитните карти. По думите му в България трябва да се разбере, че тази финансова услуга е добре да се използва предимно за стандартните покупки. "Бонусите не зависят от банката, а от потребителското поведение и активност. В нашата банка например връщаме 1% от изхарчената сума при извършване на транзакции на обща стойност над 2000 лв. за всяко шестмесечие. А при извършване на 5 транзакции на обща стойност 500лв., намаляваме лихвения процент за следващия отчетен период. По този начин потребителят може да намали лихвата и да балансира таксите си, използвайки кредитна карта", коментира Пенчо Савов.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст