Произходът на бърбън уискито е обвит в мистерия и преплетен с легенди. Името на това уиски, направено на базата на царевица, има различни версии за произхода си. Една от тях е за окръг в Кентъки, друга за Ню Орлийнс известен със своите развратни улици и търговци със съмнителни практики.
Въпреки, че произходът на бърбъна е тясно свързан с Кентъки, този типично американски продукт изненадващо е кръстен на френска кралска династия. Историците нямат съмнение, че спиртната напитка е получила името си от династията на Бурбоните, дълга линия на европейски монарси, които управлявали Франция от 1589 до 1792 г. (и отново за кратки периоди през 1800-те години).
Окръг Бърбън в Кентъки и улица Bourbon в Ню Орлийнс са кръстени на тази кралска династия, но оттук нататък следите на името на това уиски стават все по-мътни. Окръг Bourbonе един от кандидатите за произхода на името. В чест на династията на Бурбоните и за помощта на френския крал Луи XVI по време на Американската революция, през 1785 г. Вирджиния създава окръг Bourbon.
След като Кентъки се отделя от Вирджиния през 1792 г., окръг Bourbon преминава заедно с него. Тази агрономически богата област в крайна сметка става известна със своето производство на уиски. Царевицата е основна култура и основна съставка на местното уиски. Дори и днес, по закон, бърбънът трябва да съдържа поне 51% царевица в сместа си.
Според една от легендите, уискито от окръг Bourbon, Кентъки, стигнало до Ню Орлийнс, където станало толкова популярно. Клиентите започнали да го търсят с името “уиски от окръг Bourbon”, което в крайна сметка било съкратено до бърбън. Подобно на това, някои вярват, че улица Bourbon е дала името си на напитката, когато посетителите на Ню Орлийнс, опитали уискито от Кентъки на улица Bourbon, започнали да го искат като “уиски от улица Bourbon”.
Въпреки че и двете версии звучат достоверно, най-вероятното обяснение е свързано с рекламата. Още преди да съществува бърбън уиски, търговците започнали да използват името “Bourbon” върху други продукти, като захар и кафе, с надеждата, че името на известната кралска фамилия ще придаде повече класа на продуктите.
В случая с бърбън уискито, използването на името на френската кралска фамилия би било добра маркетингова стратегия за голямото френско население в Ню Орлийнс. До 1820 година реклами за уиски започнали да се появяват във вестниците и утвърдили името бърбън за уискито от Кентъки.
Четете още : Jim Beam пуска на пазара ново уиски „Little Book Infinite“.