Христо Стоичков е на 18-о място в седмичната класация “БГ Топ 20” за българска естрада. От 20 възможни.
Незавидно класиране, но все пак класиране.
“Камата” е главен герой, почти певец, в новото парче на Тони Димитрова и братя Аргирови “Любов поне”. А в клипа са включени и кадри с незабравими моменти от бляскава му футболна кариера.
Човекът е като кучето – с всичко свиква, би казал дядо ми, ако беше жив. Свикнахме “Златната топка“ да ни прекъсва филмите я като лице на WINBET, я като продавач-консултант на “Кауфланд“.
Който го може – го може, биха коментирали феновете на рекламното лице, бъркайки го с имиджа му на жива футболна легенда. И повечето са склонни да „простят” забежките – все пак Стоичков не е духовен водач на нацията, нито политик с непреходно значение, та да настояваме да съхрани същностните си характеристики, камо ли да му забраняваме да се хваща на всяко хоро на българския маркетинг.
Пък и Ицата е ветеран като лице в рекламния бизнес. През 1998 година той е участник в клип на Puma – рекламира т.нар. извънземна технология на бранда, която спомага за по-доброто усещане при движение.
А години преди това е в „дует” с Чичовото в клип на силов застраховател.
Последната наситена рекламна програма на Христо все пак не е рекорд. През 2005 г. той изскача от екрана като рекламно лице на хипермаркетите “Технополис”, на облеклата с марка “Вайк”, на застраховките “Гражданска отговорност” на “Булстрад”, участва в презентацията пред испански туроператор и на “България ер”, когато тя извърши първия си полет по линията София – Барселона.
По-късно се включи в рекламата на Корпоративна банка. А междувременно и на “Жилет”.
Камата живя известно време и в реклама на “Каменица“, където той показва как се отварят капачките с прочутата си фраза ” Айн, цу цвайн, цу трайн… Дрън!“. Стоичков е рекламирал Банско, както и американски автомобили. Бил е лице и на “Т-Маркет”.
При така очертания алтернативен образ на футболния ни гений не може да не ни загризе съмнението да не би отбелязаните на рекламния терен попадения, да се окажат голове от засада?
Все пак той е футболна икона, а не икона въобще.
Печелейки добре от реклама не рискува ли да обезцени другия си образ? Младежите, които не са гледали виртуозните му голове, вече му викат… „Чичкото от Кауфланд”.
Впрочем това ли е пътят към вечната слава?