„Шелли Груп“ АД (Shelly Group), доставчик на решения в областта на интернет на нещата и интелигентните сгради, отбеляза ръст на печалбата през деветмесечието, дължащ се на разширяване на каналите си за дистрибуция в международен план и клиентската база, както и на увеличаване на портфолиото си от продукти и услуги.
С ръст на приходите над средното за пазара ниво, във всички региони, немскоезичните страни продължиха да имат най-голям принос за растежа от 47.4% достигайки 32.5 млн. евро (63.6 млн. лв.). Международното разширяване на структурите за дистрибуция е допълнително ускорено и се очаква да стимулира устойчиво положителното развитие, особено в Италия и Пиренейския полуостров.
Shelly Group постигна 47.2% увеличение на приходите на групово ниво до 65 млн. евро (127 млн. лева)
през деветмесечието. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) нарасна с една трета до 15.4 млн. евро (30 млн. лв.).
В допълнение към увеличените разходи за продажби и маркетинг във връзка с участия в търговски изложения, маркетингови дейности осъществавани чрез трети страни и онлайн реклама, забележимо влияние оказа и разпродажбата на продукти от по стари модели.
Нетната печалба на групата нарасна с 38.5% до 13.8 млн. евро (26.9 млн. лв.).
Печалбата за периода допринася за увеличението на собствения капитала в същото време общите пасиви намаляват с 8.1 на сто.
Паричните потоци от оперативна дейност за деветмесечието са отрицателни в размер на 1.4 млн. евро (2.7 млн. лв.) в резултат на целенасоченото увеличаване на оборотния капитал, използвайки собствени средства на дружеството, с цел оползотворяване на повече възможности за растеж. Групата е увеличила материалните си запаси и авансовите плащания свързани с производство на продукти, като същевременно е оптимизирала събираемостта на вземанията. Очаква се подобреното планиране с помощта на наскоро внедрената система SAP, нарастващите икономии от мащаба при снабдяването и по-бързият оборот на материалните запаси, както и по-ефективните доставки и по-кратките срокове за плащане, да допринесат за оптимизиране на оборотния капитал от началото на 2025 година.
Паричните потоци от инвестиционна дейност отразяват инвестициите в развойна дейност,
направените през периода придобивания – на допълнителни 16% в Shelly Tech (GOAP) и на 50% в Shelly Asia Ltd, както и продажбата на „Шелли Пропъртис“ ЕООД, собственик на предишната офис сграда ползвана от дружествата в България. Паричният поток от финансова дейност се формира основно от разпределянето на дивиденти и изплащането на банково финансиране. Паричните средства и паричните еквиваленти са намалели съответно до 11.4 млн. евро (22.3 млн. лв.) към 30 септември в сравнение с 15.7 млн. евро (30.7 млн. лв.) към 31 декември 2023-а. Шелли Груп разполага със стабилна капиталова и финансова основа за понататъшен растеж.
Първият ден на капиталовите пазари показва постиженията по пътя към изпълнението на средносрочните цели. След края на отчетния период Shelly Group успешно проведе първия си Ден на капиталовите пазари във Франкфурт на Майн на 5 ноември, на който присъстваха над 50 институционални инвеститори, анализатори и представители на пресата. Освен това повече от 150 участници на капиталовия пазар и акционери от цял свят се включиха чрез предаване на живо. На Деня на капиталовите пазари изпълнителните директори Димитър Димитров и Волфганг Кирш обясниха как Shelly Group прави революция на пазара на интелигентни сградни решения и показаха как продуктите на Shelly печелят сърцата и домовете на клиентите. Те очертаха бизнес стратегията и факторите за растеж, както и стратегията за капиталовия пазар и дългосрочната перспектива до 2030 година. Очаква се за това да допринесат различни инициативи за растеж, като например икономии от мащаба при снабдяването и продажбите. Разчита се и на увеличаване на пазарния дял чрез разширяване на продуктовото портфолио, географския обхват и пазарните сегменти за професионални потребители и потребители от групата „направи си сам“.
До края на 2026 г. Shelly Group очаква да достигне оборот от около 200 млн. евро и EBIT от 50 млн. евро.
За текущата финансова година съветът на директорите потвърждава очакванията си за ръст
на приходите до 105 млн. евро (205.4 млн. лв.) и увеличение на EBIT до 26 млн. евро (50.9 млн. лв.).
През изминалата 2023 финансова година приходите възлизат на 74.9 млн. евро (146.5 млн. лв.), а EBIT – на 19.1 млн. евро (37.4 млн. лв.).
Волфганг Кирш, изпълнителен директор на Shelly Group, отбелязва, че след деветте месеца на текущата финансова година Shelly Group не само е на път да постигне прогнозата за приходите и печалбите си за 2024 г., но също така регистрира множество стратегически успехи по пътя към постигането на средносрочните си цели до 2026-а. “Ускорихме международното разгръщане на нашите канали за дистрибуция, разширихме продуктовото си портфолио и последователно разширяваме целевите си групи. Докато клиентите ни на дребно все повече изискват нашите първокласни услуги, ние допълнително разширяваме дела на бизнеса с висок марж с професионални партньори“, казва той.
Shelly Group e технологичен холдинг, чиято основна дейност е фокусирана върху иновации
чрез разработването на нови технологии, производството и дистрибуцията на висококачествени IoT продукти. Групата е основана в България, като тя се състои от 6 дъщерни компании с офиси в България, Китай, САЩ, Словения и Германия. Продуктите на Shelly Group вече се предлагат в над 100 пазара. Акциите на дружеството се търгуват на “Българска фондова борса” от декември 2016 г. и на Франкфуртската фондова борса от ноември 2021-а.
В момента сделки с акциите на компанията на БФБ се сключват на 35.50 евро, което означава пазарна капитализация от 642 747 345 евро.