American Express ще плати 230 милиона долара по обвинения в подвеждащ маркетинг

American Express ще плати 230 милиона долара за уреждане на обвинения в измамен маркетинг

American Express заяви в четвъртък, че ще плати 230 милиона долара за уреждане на граждански и криминални обвинения, че компанията е използвала измамни търговски практики, свързани с продукти за кредитни карти и парични преводи, продавани на малки бизнес клиенти.

Финансовият гигант, базиран в Ню Йорк, е предоставил неправилни данъчни съвети на клиенти и потенциални клиенти относно електронни продукти, основно насочени към малки и средни предприятия, заяви офисът на прокурора на Източния окръг на Ню Йорк. Например, на клиентите е било казано, че таксите на компанията могат да се удржат от данъците като бизнес разход.

Хари Чавис, специален агент в офиса на Службата за вътрешни приходи в Ню Йорк, каза, че компанията „измами своите клиенти, като рекламираше данъчни облекчения, които просто не съществуваха“.

Властите съобщиха, че вътрешно разследване е довело до уволнението на около 200 служители през 2021 г., а компанията напълно прекрати продуктите по-късно през същата година.

„Финансовите институции като American Express нямат работа да предлагат неточни схеми за избягване на данъци, за да продават продукти и да правят бързи печалби“, каза в изявление Джуди Филипс, временно изпълняваща длъжността прокурор на САЩ за Източния окръг на Ню Йорк. „Това споразумение гарантира, че American Express ще бъде финансово отговорна за неприемливото поведение на своите търговски служители, които неправилно представяха данъчните ползи от тези продукти“.

American Express заяви, че спорните търговски подходи са приключили през 2021 г. или по-рано и че ще плати около 230 милиона долара общо, за да разреши случая.

„Ние си сътрудничихме изцяло с тези агенции и нашите регулатори и предприехме решителни доброволни действия за справяне с тези проблеми, включително прекратяване на определени продукти преди няколко години, провеждане на обширен вътрешен преглед, предприемане на съответни дисциплинарни мерки, осъществяване на организационни промени, подобряване на политики и програми за обучение“, заяви компанията в изявление.

Четете още: American Express съкращава над 4000 служители

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст