Одобриха близо 231 млн. лева за 22 национални програми в образованието

образованието

Служебният кабинет одобри на днешното си заседание да разпредели 230 963 400 лв. на 22 национални програми за развитие на образованието.

Две от тях са нови – „Безопасност на движението по пътищата“ и „Без агресия за сигурна образователна среда“. Първата е на стойност 4 300 000 лв. и има за цел да научи децата отговорно да пресичат пътищата. Това ще става и чрез изграждане на площадки за неговото провеждане, използване на интерактивно приложение за пътна безопасност, както и осигуряване на транспортни средства за превоз на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Предвижда се и възможност в схемите за превоз да бъдат включени и електрически автобуси.

Втората програма е за превенция на агресията и тормоза и е с бюджет от 500 000 лв. и е продължение на дейностите, изпълнявани миналата година по модул „Училище без агресия за сигурна училищна среда“ на националната програма „Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците“.

В останалите 20 програми са предвидени мерки, свързани с подготовката за участие на училищата в международното изследване PISA 2025. По една от програмите е предвидено и осигуряване на устройства за четене за ученици с дислексия, дисграфия и дискалкулия – трудности, свързани с така нареченото математическото мислене.

По друга програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ ще бъдат включени дейности за кариерно ориентиране и консултиране на центровете за подкрепа за личностно развитие.

Ще бъде финансирана и националната програма „Иновации в действие“, която тази година е с акцент върху училища, въвели нови учебни предмети и интердисциплинарни модули.

Нов модул има в програмите „България – образователни маршрути“, „Професионално образование и обучение“ и „Профилактика и рехабилитация на педагогическите специалисти“. Част от него включва финансиране на дейностите на българските неделни училища в чужбина, подпомагани от МОН, както и тези на българските държавни училища зад граница. Друга част е за подпомагане на учителите при преодоляването на професионалния хроничен стрес.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст