Към края на март „Ломско пиво” АД отчита нетни приходи от продажби на стойност 791 хил. лв., като те се увеличават с 14,47 на сто на годишна база. Според данните от междинния финансов отчет, паричните постъпления от продажба на продукция са с най-голям дял и са за 707 хил. лв. и нарастват със 6,80 на сто в сравнение със същия период на 2022 година.
Общо приходите от дейността на дружеството, които включват още продажба на услуги и други приходи, между януари и март намаляват до 815 хил. лева. През първото тримесечие има и получени парични средства от финансирания. Те са в размер на 24 хил. лева и намаляват спрямо същия период на 2022 г., когато отчетената стойност е 163 хил. лева. Тук се включват признатите като текущи приходи по реализирани проекти чрез финансиране, помощта от правителството за компенсиране на използваната ел.енергия.
Общо разходите за дейността на дружеството са в размер на 1.35 млн. лв. и нарастват с 9,76 процента. За материали и възнаграждения са похарчени по-малко средства, но има ръст при разходите за външни услуги.
В крайна сметка към края на март „Ломско пиво” регистрира увеличение на нетната загуба в размер на 534 хил. лв. спрямо отрицателен нетен финансов резултат на стойност 375 хил. лв. година по-рано.
През първото тримесечие фабриката в Лом е подписала общо 291 броя договора и анекса за дистрибуция и други.
От фирмата отчитат производството на 981 400 литра охладена пивна мъст, а произведеното от нея пиво между януари и март е 873 203 литра.
От дружеството обявиха и своята средносрочната стратегия за развитие. Тя включва разширяване на дистрибуторската мрежа в страната и достигане до 2 процента пазарен дял в продажбите на пиво в София. Предвижда се и разширяване на стратегическите партньорства. Фирмата ще продължи да инвестира в производствения капацитет и по-нататъшно подобряване на качеството на предлаганата продукция, както и в маркетинг, реклама и други.
Въпреки трудностите, причинени от пандемията, нарастващите разходи за енергия и прекъсвания на ключови вериги за доставки заради войната в Украйна, продажбите на бира остават стабилни. На европейско ниво, при производството на бира ежегодно се отчита чувствително намаляване на въглеродните емисии, оптимизиране на разходите за енергия и вода, повишаване на процента рециклирани опаковки и въвеждане на иновации в производствените и логистични процеси.
С оглед осигуряване функционирането на индустрията съобразно принципите за устойчивост, е направено предложение от страна на Европейската комисия от 30 ноември за създаване на нов Регламент относно опаковките и отпадъците от опаковки. В тази връзка обаче е необходимо осигуряване на финансови инструменти за бизнеса. За редица страни, включително България, първите големи инвестиции в тази посока са най-вече за осъществяването на прехода към депозитна система (DRS), т.е. обратно връщане на опаковките от бира, безалкохолни напитки и бутилирани води.
Към момента дружеството няма пряка експозиция към свързани лица, клиенти и/или доставчици от въвлечените в конфликта Русия-Украйна страни. Поради тази причина, то не се счита за пряко изложено на рискове, произтичащи от геополитически събития, които биха могли да окажат негативно влияние върху дейността му, отбелязват от фирмата.
Най-голям акционер в „Ломско пиво“ е „Би Джи Ай Проджектс“ ООД с дял от 49.96 процента. „БГ Томи“ ЕООД притежава 12.52 на сто, а останалите книжа с право на глас са собственост на индивидуални инвеститори и други фирми.
През януари се проведе извънредно заседание на общото събрание на акционерите, което направи промени в съвета на директорите. Камелия Иванова Върбанова и Димитър Йорданов Чукарски са освободени като членове на борда. На тяхно място са избрани „Би Джи Ай Проджектс“ ООД и „БГ Томи“ ЕООД. Новите членове ще получават възнаграждение в размер на 3500 лева.