Финландската Stokmann ще промени името си на Lindex Group

Финландската верига универсални магазини Stockmann Group проучва алтернативни възможности за развитие на бизнеса и затова обмисля промяна на името си на Lindex Group. Това решение се дължи на факта, че активите на Lindex генерират по-голямата част от всички приходи за групата. Това се казва в прессъобщение на компанията.

„Бордът на директорите на Stockmann Plc днес реши да започне стратегически преглед с цел увеличаване на стойността за акционерите чрез поставяне на Lindex в центъра на бизнеса на групата. Като част от своя стратегически преглед, Stockmann Plc Abp обмисля промяна на името си на Lindex Group и проучва стратегически алтернативи за бизнеса с универсални магазини на Stockmann“, коментират от групата.

Промяната на името обаче не трябва да засяга универсалните магазини Stockmann. Те ще продължат да работят под старата марка.

Марката Lindex, която е част от Stockmann Group, произвежда дамско бельо в Швеция, Норвегия и Финландия. Бордът на директорите на Stockmann вярва, че промяната на името трябва да отразява по-добре ролята на Lindex в бизнеса. През 2022 г. неговите приходи възлизат на повече от две трети от общите парични постъпления от 661 милиона евро. Lindex има оперативна печалба от 90 милиона евро, което прави Lindex основният източник на печалбите на Stockmann Group.

Има осем универсални магазина Stockmann във Финландия и Балтика. Компанията има повече от 1.4 милиона редовни клиенти. 

Stockmann многократно е критикуван във Финландия за присъствието на марката в Русия. Представители на веригата обаче отбелязаха, че компанията вече не притежава руски магазини и името, според условията на споразумението, може да се използва поне още няколко години.

Stockmann plc е компания за търговия на дребно, създадена през 1862 година. Осемте притежавани от нея универсални магазини на Stockmann са във Финландия (шест), Естония (един) и Латвия (един). 

Водещият магазин Stockmann в центъра на Хелзинки покрива 50 000 квадратни метра търговска площ и посреща повече от 17 милиона посетители всяка година. Това е най-големият универсален магазин в скандинавските страни.

Stockmann притежава и управлява пет търговски центъра с 142 000 квадратни метра брутна отдаваема площ, половината от които е заета от Stockmann.

Lindex, собственост на Stockmann, има 475 магазина в 16 страни, включително 39 магазина на франчайз.

“Стокман” е член на Международната асоциация на универсалните магазини от 1950 г. до 2020 г., като различни изпълнителни директори действат като президенти на асоциацията с течение на времето.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст