Програма “Транспорт” ще се шири в нови офиси

Централна поща сграда

Инат човек излезе Ивайло Московски. Още през 2012-а си беше наумил да възнагради с нови офиси добрата работа на чиновниците, ангажирани с изпълнението на оперативната програма "Транспорт". И то не къде да е, а буквално на пъпа на София – на улица "Гурко" 6, където се намира сградата на Централната поща. През 1978 г. зданието е обявено за архитектурно-строителен паметник с категория от национално значение, а през 1988 г. получава и статут на исторически и художествен паметник на културата, което пък означава, че са недопустими промени по фасадата, във височината и по застроената площ. Ето защо ведомството, управлявано от Московски, пусна навремето обществена поръчка за изготвяне на инвестиционен проект за преустройството му така, че хем да бъде запазен неговият външен вид, хем отвътре да се създадат всички удобства за служителите от дирекция "Координация на програми и проекти".

Всичко уж вървеше добре, проектът бе готов, последва процедура за строително-монтажни работи за 2.8 млн. лв. (без ДДС), които трябваше да бъдат осигурени с пари от старото издание на оперативната програма "Транспорт". Но след идването на правителството на Пламен Орешарски на власт и неговия транспортен министър Данаил Папазов обществената поръчка се замота и контракт така и не бе сключен преди края на 2013-а, когато хлопна мандалото за договарянето на средствата за периода 2007-2013-а. Ако това бе направено, строителството спокойно можеше да приключи до края на тази година (крайната дата за разплащане на вече започнати проекти), но тази възможност бе пропусната. В крайна сметка конкурсът бе прекратен на етап оценка на представените оферти.

Пред дни обаче Ивайло Московски "възкреси" отново процедурата за новите офиси. Основната разлика сега е, че сумата, предвидена за строително-монтажни дейности, е леко намалена – от 2.8 млн. (без ДДС) на 2.65 млн. лева, а парите ще дойдат по линия на новата програма "Транспорт". От заданието става ясно, че сегашното състояние на четвъртия етаж на пощата, заемащ над 3 хил. кв. м, е трагично: "Захранването с ток на тази част от сградата е прекъснато поради опасност от възникване на пожар и или други инциденти. Водопроводното захранване също е спряно. Санитарно-хигиенното състояние на обекта създава предпоставки за развъждане на паразити и насекоми. Част от дограмата е напълно амортизирана, на места липсва остъкляване или въобще я няма…", пише в документацията. Затова етажът буквално ще бъде "изтърбушен" – ще се направи основен ремонт на покрива над офисите и ще бъде поставена вътрешна топлоизолация. Отделно ще бъдат прокарани нова електроинсталация, телефони, интернет и автоматизирана пожароизвестителна система, ще бъдат подменени и асансьорите. Контролът на достъпа пък ще се осъществява чрез електронни карти, които трябва да са съвместими с работещата система в Министерството на транспорта. 

Предвидено е разполагането на максимален брой работни места към ул. "Стефан Караджа" – за сектор "Финансов контрол" те ще са 12, за сектор "Счетоводно отчитане" още  пет, като между тях ще има кабинет за началника на отдел "Финансово управление". За отдел "Предварителен контрол" ще има осем места. Освен тях в заданието влиза изграждането на една зала за 90 души и две многофункционални зали за по 12-14 човека. В плана се предвижда също да има архивно помещение, библиотеката за периодичен печат, читалня и т.н. 

Всичко това трябва да бъде готово в рамките на 365 дни след избора на изпълнител. За участие в процедурата ще бъдат допуснати български и чуждестранни фирми. Но изискванията, които ще е необходимо да покрият, съвсем не са ниски. След последните промени в Закона за обществените поръчки отпадна изискването за оборот, само че на претендентите ще им се наложи да приложат списък със сходни проекти, изпълнени през последните пет години. Всеки от тях ще трябва да е вписан и в Централния професионален регистър на строителя при Камарата на строителите и да има най-високата – първа, категория. Чуждестранните фирми пък ще са длъжни да представят съответен еквивалентен документ, издаден от компетентния орган в държавата, от която са. От кандидатите ще се иска още да докажат, че разполагат с минимум осем ключови експерти и един от тях да има удостоверение от Министерството на културата, че може да извършва дейности, свързани с опазването на архитектурно-строителни културни ценности.

Избраната компания ще е принудена да приеме и някои ограничения, наложени от спецификата на обекта. Той се намира в централната градска част и ще трябва да се внимава с шума при работата, със замърсяването, да се спазват ограниченията за паркиране и престой на превозни средства, както и изискванията за достъп на товарни автомобили в сърцето на столицата. Критерият за избор на победител ще е най-ниската предложена цена. Срокът за получаване на заявления за участие е 27 юли, а ден по-късно ще станат ясни и имената на претендентите.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст