През първото тримесечие приходите на китайската телекомуникационна корпорация Tencent са се увеличили с 6% до 159.5 милиарда юана (22.5 милиарда долара). Нетната печалба е нараснала с 62%, възлизайки на 41.9 милиарда юана (5.9 милиарда долара). Тези цифри бяха по-високи от прогнозите на анализаторите, съставени от FactSet.
Акциите на Tencent на Хонконгската фондова борса се повишиха с 1% днес, 14 май. От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с 30 процента.
Приходите от дигитална реклама на Tencent нараснаха значително
през първото тримесечие – с 26 на сто. Това се дължи и на продължаващата успешна комерсиализация на платформата за кратки видеоклипове WeChat Video Accounts, която се конкурира с китайската версия на TikTok.
Приходите от подразделението за финтех и бизнес услуги,
което включва WeChat Pay и облачните услуги на компанията, се увеличиха със 7 процента.
В същото време приходите от едно от основните подразделения на Tencent – разработката на видеоигри, са намалели с 2% поради липсата на големи версии и актуализации през този период.
Заедно с това приходите от по-старите игри на компанията намаляват:
например, през първото тримесечие приходите на двете най-популярни игри – Honor of Kings и Peacekeeper Elite, намаляват значително.
„Tencent“ (буквално „Извисяваща се информация“) – най-големият интернет доставчик, е основана през ноември 1998 г. в Шънджънг.
Компанията е известна с това, че се занимава с поддръжката на най-разпространената в Китай мрежа за обмен на бързи съобщения под названието QQ, а също на системата за предаване на текстови и гласови съобщения WeChat.
Компанията е разработила собствен безплатен E-mail клиент Foxmail.
На 16 юни 2004 г. компанията провежда първично публично предлагане на Хонконгската фондова борса.
Компаинята предоставя облачно хранилище за данни (само с китайски интерфейс).