Италианският и българският бизнес обединяват сили

Това е една от причините публично-частното италианско дружество “Gruppo UniRetiCon” да инициира създаването на паневропейски интермодален проект заедно с екипа на Тракия икономическа зона /ТИЗ/, най-мащабният индустриален парк в Източна Европа.

През ноември 2023 г. двете организации подписаха Меморандум в Пловдив. Преди дни, в средата на март, инж. Пламен Панчев, създател и директор на ТИЗ, и негов екип посетиха италианските си партньори в Мантуа. Те разгледаха речното пристанище Мантуа-Валдаро и разговаряха с директора Габриеле Негрини за неговото развитие. Пристанището се разширява с 240 000 кв.м и е част от публично-частното партньорство, управлявано от „UniRetiCon“. Съоръжението е стратегически интермодален център за цяла Северна Италия и извън нея.

Заедно с екипа на „Групо УниРетиКон“ инж. Едит Петрова, Давид Беруфи , Лука Фавалеси, Марко Фавалеси, Роберто Марчиоро и Пламен Иванов българските представители обсъдиха следващите стъпки за осъществяването на транснационален интермодален проект Италия – България и Балканската дунавска зона. Идеята е изграждане на интермодална мрежа с център Мантуа в Италия /с нейното пристанище Мантуа-Валдаро) и ТИЗ в България. Тази мрежа ще свърже Западна Европа с Балканската Дунавска Европа като в нашата страна ще бъдат създадени различни интермодални платформи, българска мулти хъб – в Пловдив, Бургас, София, Видин, Русе. Така превозването на стоки ще става чрез комбиниран транспорт – шосеен, железопътен, воден и въздушен. Италианците споделиха своя успешен опит в публично-частното партньорство – как бизнес инициативата работи заедно с провинцията.

Инж. Панчев и неговият екип бяха приети от президента на провинция Мантуа Карло Ботани и началника на неговия кабинет Фабио Вентури. В срещата участва онлайн и председателят на Съвета на директорите на НКЖИ Камен Диков, който изрази подкрепа за проекта.

Италианците посочиха силните страни на проекта:

регион Ломбардия е с 10 милиона жители, участва с 442 милиарда евро, равняващи се на 24.72% от общия италиански БВП, произвежда 25% от общия италиански товарен трафик, 20% от целия товарен трафик на Италия минава от там. Ломбардия е най-големият и важен италиански регион. От друга страна България се намира на стратегическа логистична позиция в Балканския Дунавски регион. 75% от автомобилния и железопътния товарен трафик от Турция преминава през България към Северна Италия и Западна Европа (и извън нея).

5 8

„От България чрез бъдещия паневропейски интермодален проект

изграждаме транспортен коридор номер 8:

Варна – Бари, Италия, през Северна Македония и Албания“, посочва инж. Пламен Панчев. Коридорът ще се свърже и с Дунавския коридор номер 7 и така нашата страна става важен хъб за връзка между различните региони на континента и за тяхната естествена проекция към Азия и Близкия изток. Предстои посещение на италианските партньори в България.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст