Проверките показаха, че всички магистрали са в недостиг на материали. Преди месец и половина прокуратурата възложи подробни проверки на АМ“Хемус“. Събуждаме „заспалите магистрали“ като „Струма“. Смисълът на магистралите е да бъдат построени от край до край
Не всички наши магистрали по същество са магистрали. “Тракия“ е магистрала, “Хемус“ също, но само в частта от София до с. Яна – с габарити и скорост за магистрала. Северната скоростна тангента обаче е нищо като нещо или нещо като нищо. Не знам кое от двете. Този път е обявен за магистрала през 2018 г., без да има нито габарит за магистрала, нито достатъчно широки ленти. Играе се с термините, а още при проектирането всичко е било предварително ясно. Пак ще кажа, всичко е в заданието и неговото планиране. Нататък е важно и обектът да се изпълни качествено, но при грешно задание резултатите ще бъдат тези.
Това заяви във видео интервю за СТУДИО БАНКЕРЪ служебният министър на МРРБ Иван Шишков.
Още от интервюто:
Изчисти ли МРРБ „строителната бутафория“ от имитациите и фалшификатите?
Магистрали ли са нашите магистрали според европейските стандарти?
Възможно ли е възложителят да е указал магистралите да се строят „тънки“?
Как ще се преодолее кресненската „тапа“ на АМ „Струма“?
Как се проектира и строи магистрала – цялостно или на части?