Железопътните експерти проф. Симеон Ананиев и Мартин Янев: Самото дружество „БДЖ-Пътнически превози“ има интерес от конкуренти. В момента абсолютно никакви храни не преминават по железница през България, БАБХ няма представители на гарата
На гара Свиленград няма офис на БАБХ. С други думи, храна не може да се вози в товарни вагони – не само към България, а и към Европа. Огромно количество товари заобикалят България. БАБХ има достатъчно персонал и в Свиленград, и в Хасково. Дори да не отворят офис, могат поне да командироват хора за проверка на конкретни влакове. В момента абсолютно никакви храни не преминават по железница през България – заобикалят ни през Италия и пътуват към Западна Европа. Губим хиляди контейнери месечно, въпреки „великото си географско разположение“.
Това заявиха във видео интервю за СТУДИО БАНКЕРЪ проф. Симеон Ананиев и Мартин Янев от Клъстър Зелен транспорт.
Още от интервюто:
Има ли регламент за обявяване на търгове за частни оператори в пътническите железопътни превози?
Трябва ли БДЖ да остане монополен оператор в България?
Какъв е приносът на стратегиите за развитие на железопътния транспорт?
Кои са „апетитните плодове“, които растат в градината на железопътния бранш?
Вижте първата част от интервюто